- Anoniem2 september 2014 om 21:02
Hoi,
Ik ben vanaf 29 juli- 12 augustus flink verkouden geweest zonder te hoesten.
daarna heb ik hoestbuien gekregen die af en toe opkomen.. het komt niet vanuit me keel of neus. want ik voel ook echt dat het uit me longen komt en met een soort ruis.Echter ben ik naar de huisarts geweest vorige week. en die kon niks vreemds horen aan me longen. ze zei dat ik nog zo’n 2 weekjes moest aanzien.. maar het word er niet bepaald beter op.
Het is niet zo dat ik de hele dag loop te hoesten, maar ik heb wel de hele dag drang om te hoesten.
Ik heb wel topics gelezen over tbc en kinkhoest.. maar wat ik me afvroeg is het dan beter te wachten of om weeer.. contact op te nemen met de huisarts
tevens zit ik met dit neus probleem wat al maanden aanhoud
Heel me neus is rood aan de binnenkant, er is een tijd geweest dat het vol groene korsten zat en vaak een bloedneus. daar heb ik toen zalf en spray voor gekregen.. maar zoals je ziet heeft dit niet gewerkt. ik heb even de onderstaande foto gemaakt:[IMG]http://i60.tinypic.com/6suud4.jpg[/IMG]
Ik vraag me echt af of ik niet beter naar de kno arts doorverwezen kan worden..
de huisarts zei dat ik liever niet zo’n onderzoek zou willen ivm de zenuwen die ik krijg bij dokters als ze testjes doen..3 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 september 2014 om 21:21Aan je neus kan ik niet veel bijzonders zien. Een beetje rood maar dat is niet echt vreemd. Heb je er last van?
Het hoesten zou inderdaad kinkhoest kunnen zijn. Dat is met bloedonderzoek aan te tonen.
ReagerenAnoniem2 september 2014 om 21:36Het beginstuk van me neus is gewoon huidskleur. En daarna is het tot achteraan echt rood.. als ik bijvoorbeeld bij mijn vriendin kijk die heeft dit niet..
Ik heb er ook neuspray steroids voor gekregen..
ReagerenJohn (moderator)
2 september 2014 om 21:57Het zou kunnen zijn dat je last hebt van een allergie. Dat zou de irritatie in de neus en ook je hoest kunnen verklaren. Vraag aan je huisarts een verwijzing voor de longarts zodat een uitgebreide allergie test gedaan kan worden.
Reageren