Zoeken Vraag het forum

Langdurig hoesten, onderzoek longen mogelijk?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik ben eind juli erg verkouden geweest zonder te hoesten, toen dat over was ben ik gaan hoesten.
    Voor mij voelt het niet als een normale hoest, Ik voel wel echt dat het vanuit me longen komt. en het is ook niet zo dat ik de hele dag hoest maar ik voel wel de hele dag een soort prikkel om te moeten hoesten. het is ook een droge hoest denk ik? maar er komt wel slijm naar boven.

Ik ben er eind Augustes mee naar de dokter gegaan en die heeft naar mijn longen geluisterd, en me zuurstof gehalte getest. dit was verder wel in orde.

Ik ben werkzaam geweest in de bouw, en dan vooral de sloop binnenshuis.
    Toen ben ik best vaak met stof en af en toe asbest in aanraking gekomen, en daar maak ik me dus ook best wel zorgen om.. ik wist toen eigenlijk niet beter

Ik kon halverwege september een afspraak maken als ik nog last had, dat heb ik dus niet gedaan.. maar ik zou eigenlijk wel een longonderzoek of foto willen laten maken.

Als ik had geweten dat de stof uit de bouw zo slecht was was ik er nooit ingegaan,
    Ik maak me vooral zorgen om longkanker..

Is het mogelijk een onderzoek aan te vragen bij de dokter? of kan dit pas als de dokter je doorverwijst?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt je huisarts vragen om je door te verwijzen voor een longfoto of een verwijzing te vragen naar de longarts.

Reageren
    Anoniem

Longkanker door asbest openbaart zich pas na jaren als je al besmet bent. Zolang je niet gezaagd, geslepen of iets van die aard gedaan hebt is er niets aan de hand. Misschien allergie geweest, heeft vaak dezelfde verschijnselen.

Reageren
    Anoniem

Natuurlijk kan dat,je moet het gewoon zeggen en dan krijg je wel een verwijsbrief voor de longarts.Ik zelf sta ook onder behandeling bij de longarts.maar heb gewoon altijd last van heel erg hoesten omdat mijn luchtwegen niet goed functioneren,probeer eens wat pilletjes van de Apotheek misschien helpen ze.
    Heel veel sterkte ermee.

Groet van H.B

Reageren
    Anoniem

kinkhoest? (bloedprikken)
    begint ook met verkoudheid, daarna hoesten tot soms wel tot 3 maanden.
    altijd raad aan huisarts vragen

Reageren
Reageer op: Langdurig hoesten, onderzoek longen mogelijk?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.