- janne8 december 2009 om 13:07
Hallo,
Op 3 maanden tijd heb ik al 6 ontstekingen gehad.
Het begon met opgezette klieren. Toen dachten de artsen dat dit kwam doordat mijn amandelen teruggroeiden. Ik kreeg hiervoor een spoelmiddel.
Vervolgens kreeg ik een aantal keer dezelfde ontsteking (+ toenemende klachten, ook holten ontstoken). Dit vond ik vreemd en ging terug naar de arts. Het was een andere arts en deze vertelde mij dat mijn amandelen helemaal niet teruggroeiden. Omdat deze keer ook mijn holten waren ontstoken kreeg ik een allergietest. Uit deze test kwam niks naar voren. Een kuurtje was niet nodig omdat de ontsteking alweer ver over was. Nog geen week later werd ik opnieuw ziek. Over de 39 graden koorts, alle holten ontstoken, klieren erg opgezet en pijnlijk, keelontsteking en een longontsteking. Ik kreeg een kuur voorgeschreven en de holten zijn weer in orde! Echter ik voel dat mijn longen nog steeds niet in orde zijn.De arts denkt dat deze klachten met stres of astma te maken hebben. Nu lijkt mij dit zeer onwaarschijnlijk omdat ik merk als ik stres heb en ik vermoed dat er echt iets anders aan de hand is! Herkent iemand deze klachten van een oplopende infectie?
1 reactieReagerenAaron8 december 2009 om 14:53Ik vind dit nog helemaal niet zo vreemd; je hebt een infectie opgelopen die niet helemaal goed overgegaan is en waarvan de sterkste ziekteverwekkers overleefd hebben en die zijn opnieuw gaan groeien en hebben zich uitgebreid naar andere plekken dan je keel alleen.
Met een antibioticum worden de klachten nu bestreden, en ik vind het wat snel om te concluderen dat er meer aan de hand zou zijn. Niet dat dat niet kan, maar dat ligt niet voor de hand omdat alles zoals je het beschrijft eenvoudig te verklaren is met de meest voor de hand liggenende mogelijke oorzaak.
Neem nog even de tijd om goed te herstellen. Een longontsteking is niet zomaar over en dat kan best even duren.
In ieder geval heb je nu een goede behandeling, en ik verwacht eerlijk gezegd dat het in de loop van de komende week al heel veel minder wordt door het antibioticum.
Wat je zelf kunt doen is extra veel rust nemen, goed slapen en extra gezond eten en drinken. Mocht het nu toch niet overgaan met een dag of 10, of als het toch nog weer erger wordt, ga dan even terug naar de huisarts.
Ik vind wat ik lees in ieder geval niet zorgelijk. vervelend dat wel, zeker zo’n longonmsteking, dat is niet niks!
Reageren