Zoeken Vraag het forum

Terugkerende keelontsteking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi!

Gezien ik bij de huisarts altijd weer weggestuurd wordt met “het gaat vanzelf over”, vroeg ik me af er mensen zijn met zelfde ervaring als ik en mss tips 🙂

Ik ben eind twintig en heb sinds mn kinderjaren enorm vaak last gehad van verkoudheid met bijholteontsteking waardoor ik elke twee maanden wel een week of twee flink verkouden was. Tegenwoordig is dit afgenomen, maar sinds anderhalf jaar krijg ik gelijk een keelontsteking zodra mijn weerstand minder wordt (denk aan twee slechte nachten slaap en drukke dagen en het is weer raak…). Heb ongeveer een keer of 8 een ontsteking gehad waarbij de amandelen een lelijke vorm kregen, dik waren en er amandelsteentjes uitkwamen, soms ook moeite met eten op de eerste dag of witte vlekken.
    Op dit moment zit ik al 4 dagen thuis met een griepje, en uiteraard spelen de amandelen weer op.

Ik ben voor bloedprikken geweest in november omdat ik zo snel vatbaar ben, maar er kwam niks uit. Ben ook keer met het terugkerende ontstekingenverhaal naar de huisarts geweest, maar ze zeggen dat het nog erger moet zijn en anders gaat het vanzelf weg.

Iemand gelijksoortige ervaringen mbt terugkerende ontstekingen?

Alvast bedankt voor het meedenken 🙂

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er goed aan doet om toch terug te gaan naar de huisarts en een verwijzing vraagt voor de KNO arts. Laat je niet zomaar wegsturen

Reageren
Reageer op: Terugkerende keelontsteking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.