- Anoniem28 december 2014 om 16:22
Hallo,
Ik heb al drie jaar lang minimaal 5x per jaar een keelonsteking. Dit gaat nooit vanzelf over dus ik moet altijd langs de dokter voor antibiotica. Sinds een jaar krijg ik steeds behalve een keelontsteking ook last van mijn neusbijholtes en voorhoofdholte, ook deze gaan niet vanzelf over. Nu heb ik dus weer een tijd een keelonsteking (4/5 weken) en een tijdje (2/3 weken) last van neusbijholte en voorhoofdholte onsteking. Alleen nu doet mijn keel vele malen meer pijn als normaal als ik een keelontsteking heb (nu echt pijn met slikken etc dat heb ik normaal niet) en mijn oren voelen ook alsof ze verstopt zitten (dit heb ik nooit). Het voelt dus alsof het steeds erger wordt allemaal.Mijn dokter zegt dat het aan mijn amandelen ligt en dat deze eruit moeten, dit kan pas over 6 maanden (door werk). Ik vraag me als eerste heel erg af of het dus mijn amandelen zijn. Zijn die echt het enige die dit kunnen veroorzaken of kan het ook door iets anders komen? Ook vraag ik me af wat ik in die 6 maanden moet doen om hiervan af te komen, steeds antibiotica slikken vind ik niks. En als laatste hoe kan het dat het steeds erger lijkt te worden? Van een keelontsteking naar neusbijholte naar voorhoofdholte naar oorholtes en meer keelpijn?
Iniedergeval bedankt, loop al erg lang met twijfels rond.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
28 december 2014 om 22:19Het zijn in de regel inderdaad de amandelen die dit veroorzaken. Je huisarts heeft je keel gezien en zal dat niet zomaar zeggen.
Reageren
Als de klachten nog erger worden zal er niet veel anders opzitten dan eerder naar het ziekenhuis te gaan.