Zoeken Vraag het forum

Soms kort ineens een raspend/brommend geluid/gevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sabine86

Hoi allemaal,

Dit is moeilijk te omschrijven, eigenlijk weet ik niet eens hoe ik dit aan mijn huisarts kan uitleggen…maar ik heb ongeveer 3 weken erg hoest gehad. Er komt dan ook vastzittend wit/geel slijm mee. Ik heb het nu nog steeds, maar het is heel wat minder. Ik ben 1,5 week geleden bij de huisarts geweest, die heeft zuurstof gemeten, koorts gemeten, en longen beluisterd: Hooikoorts.

Het hoesten was best heftig, want het vastzittend slijm kwam maar moeilijk los. Sinds zaterdag is het beter, veel minder hoest, en ik kan weer slapen zonder dat er slijm zit te piepen. Echter had ik zondagmiddag ineens dat ik kuchte en vervolgens inademde en dan uitademde en toen klonk mijn luchtpijp/longen heel hol, het zaagt/bromt dan, en ik vind het best beangstigend. Ik kan dit zelf stoppen door gewoon niet in en uit te ademen. Daarna is alles weer normaal. Gisteravond had ik echter hetzelfde en zojuist weer.

Ik heb geen benauwdheid, kuch geen bloed, hoor geen gepiep etc. Ik heb dus verder nergens last van. Af en toe nog esn kuchje en kan ook gewoon normaal ademen. Ik ben ook geen roker, en werk niet op plaatsen met stof en gevaarlijke stoffen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Kan het misschien door het vastzittend slijm komen?

Bij voorbaat dank,

Sabine

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan door slijmvorming zijn

Reageren
    Sabine86

Dank voor de reactie. Klopt helemaal! Ik heb dat geluid/gevoel gelukkig ook niet meer. Nog wel wat slijm in de ochtend.

Harstikke bedankt nogmaals!

Reageren
Reageer op: Soms kort ineens een raspend/brommend geluid/gevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.