- Anoniem23 september 2013 om 22:20
Beste,
Het is mij opgevallen dat ik sinds de zwangerschap van mijn jongste (die is nu 1,5 jaar) last heb van onverklaarbare geluiden uit mijn keel of neus. Zelf denk ik dat het uit mijn keel wegkomt..
Het lijkt of er belletjes knappen bij iedere ademhaling en een soort getik uit mijn keel komt. Ik hoor het vrijwel alleen als ik lig en of als ik heel rustig en stil ben. Daarnaast hoor ik ook vaak mijn longen gieren.
Ik ben al een paar keer naar de huisarts geweest maar ik heb vaak het gevoel dat ik niet serieus word genomen…
Ik heb regelmatig last van ontstekingen.. Dit komt dan veelal uit mijn neus (groen, geel en soms oranje van kleur) Ook hoest ik het op. (na ongeveer een week of 2 hoesten komt er ook wel eens een sliertje bloed mee, persoonlijk denk ik gewoon dat dit een gesprongen adertje is maar wilde het wel even erbij vermelden) Ik heb dan ook veel last van verschrikkelijke hoestbuien. Zo erg dat ik het letterlijk van onderen niet droog kan houden. Deze hoestbuien en ontstekingen houden vaak 2-3 weken aan. Met regelmaat heb ik verschrikkelijke braakneigingen tijdens het hoesten en komt er tijdens het braken alleen maar doorzichtig dik slijm uit.
Die hoestbuien heb ik normaal gesproken niet en uiten zich alleen wanneer ik die ontstekingen heb. Ik ben geen dokter maar heb mij wel eens afgevraagd of ik misschien iets van COPD of Taaislijmziekte heb…
Ik ben niet een persoon die zichzelf ziek praat. Ik ben ook niet iemand die voor een griepje naar de h.a. toe gaat maar over dit maak ik me toch wel zorgen…Als kind had ik Bronchitis. Mijn huisarts heeft al eens aangegeven dat ik astma gevoelig ben. Alleen met een uitspraak van astma-gevoeligheid kom ik niet verder aangezien er verder door de H.A. niks mee gedaan word. Ook heb ik al eens Kestine gehad en een neusspray genaamd Avamys om te kijken of het allergie kan zijn.
Is er iemand die dit herkend of enig idee heeft wat dit zou kunnen zijn?
Ik zeg het alvast.. ik ben een roker en ik weet heel goed dat dat ongezond is en dat het beter is als ik stop. Voor mij is stoppen met roken erg moeilijk ivm andere problemen. Uiteraard weet ik dat als er wel iets vervelends is zoals bijvoorbeeld COPD dat ik dan echt moet stoppen met roken en zal ik alles proberen om te stoppen..Ik wil alleen voor nu graag weten wat het zou kunnen zijn… Mijn man hoort de belletjes/geluidjes ook.
Hopelijk kan iemand mij helpen….
12 reactiesReagerenTandor123 september 2013 om 23:04Taaislijmziekte uit zich doorgaans anders.
Wat wel mogelijk is, is dat er een chronische ontsteking van je bijholtes aan de orde is. Daarbij kun je dus last hebben van bronchiale astma.
Vraag de huisarts om een verwijzing naar de KNO en Longarts voor verder onderzoek.
ReagerenAnoniem28 februari 2015 om 05:52Beste, mag ik vragen hoe het is afgelopen? Hier exact hetzelfde mijn vriendin vroeg of ik dit had geschreven ! Ik proef ook soort roestsmaak met hoesten. Groet R.
Reagerenanne5 maart 2017 om 18:28Ja ik herken dat …ik heb daar ook last van
Reageren2 december 2017 om 10:05geachte heer of mevrouw,
Ik herken precies wat u bedoeld en ervaart.Het enige wat ik u hier over kan zeggen is dat in mijn ogen de belletjes vergeten leugens(ook van andere mensen)en vragen waar je hersenen nog steeds mee bezig zijn om deze op te lossen maar u bent zelf al weer met andere dingen bezig hierdoor ontstaan de bewegende belletjes.Ik stop die belletjes zelf in mijn nek en draai dan snel in een bepaalde richting (intuitief) en dan knappen de belletjes voorgoed.Dit vergt wel enige oefening,ga maar uit van een aantal dagen en dan krijgt u het door.Begin zachtjes met je nek te draaien en alles begint te knappen waarschijnlijk terwijl het hoofd zonder problemen in alle kanten geruisloos hoort te kunnen draaien.Ik weet niet of het bij u ook het geval is maar bij mij komen de belletjes uit de hersenstam vooral.Probeer als je ligt de belletjes op te sporen.Tot slot de plek waar de meeste slijm ontstaat in de longen moeten ook knapjes ontstaan meestal een grote(bij mij is dat linksboven)er onstaat even iets meer slijm maar makkelijker op te hoesten en komt niet snel terug en u krijgt meer lucht.Oefen goed als je ligt.dan kun je het later zittend en vervolgens ook nog staand.HET IS NIET ERNSTIG!Forceer niks dit kan kramp in je nek veroorzaken,maar gaat weer over.ontspan en speel en beweeg de belletjes zodat je gaat snappen waar ze gaan zitten
ReagerenBelletjes23 januari 2019 om 20:59Beste,
Ik zie dat deze post al oud is maar ik vroeg me af of je ondertussen weet wat er aan de hand is,ik heb namelijk exact hetzelfde . Nu ongeveer 1 jaar en ha wil ook niet echt verder kijken omdat hij de geluidjes niet hoort.begint ook pas nadat ik 1 minuutje neerlig.
Ben echt bezorgd
Groetjes
ReagerenFransiej18 mei 2021 om 22:39Ik heb 3 mnd geleden griep gehad, geen COVID. Ik blijf hoesten en als ik op m’n rug of rechter zij lig hoor ik ook soort belletjes knappen. Als ik mijn mond open doe hoor ik het via mijn mond. Ik heb luchtwegverwijder gehad maar dat helpt niets. Ik weet ook niet waar het vandaan komt en is erg irritant.
ReagerenJohn (moderator)
18 mei 2021 om 22:41Dan toch maar terug naar de huisarts
ReagerenFransiej18 mei 2021 om 22:43Ik heb dat ook sinds een week. Als ik op mijn linker zij lig hoor ik het zelden
Reagerencor19 april 2022 om 20:39Beste lezers
Reageren
Ik zelf heb hier ook al langere tijd last van. Maar ik ben erachter wat het is.
Ik heb gemerkt dat het komt op zetten aan het eind van een uitademing.
Het is soms erger bij bepaalde houdingen.
Het is het dichtvallen van de longblaasjes aan het eind van de uitademing. Dit is gelukkig niets ernstigs. Letten op je ademhaling of verzitten helpt.
succes andere met dit probleemIkke10 april 2025 om 20:14Hier ook hetzelfde knapende geluiden uit neus en mond heb zelf opname zo luid dokter geweest dacht aan allergies pillen aan het nemen maar helpt niet hebbook water dat uit neus druipt
ReagerenJohn (moderator)
10 april 2025 om 20:32Als de medicijnen van de dokter niet werken, moet je dus wel teruggaan naar de dokter. Anders gaat de dokter er vanuit dat alles goed is en de medicijnen werken
ReagerenElisabeth3 juni 2025 om 15:06Hallo.
Reageren
Ik las jou bericht en ben zelf ook al een tijdje aan het zoeken nu hoor ik die bubbeltjes ook knappen in het oor hoge plopjes soms een paar en heel veel tegelijk.
En laatst fibreerde ook het trommelvlies aan 1 oor
Nu rook ik best veel en blow weet niet of jij dat ook doet maar ik weet honderd procent zeker dat dit de oorzaak ervan is door dit vele roken heb ik mijn gehoor ook minder gekregen in de laatste maanden gehoortest gedaan en beide oren horen ook de hoge tonen niet hij zij je zit nu op de grens maar wel dat je in beide oren een gehoorapparaat moet ik ben 39 en dacht ja echt niet daar ben ik nog te goed horend voor maar weet ook dit komt door het blowen ook slijm bolletjes ophoesten taai slijm naar roken(blowen)
Ik ga na de vakantie stoppen met blowen roken lukt me denk ik maar ik hoop er zo vanaf te komen al zal dat wel lang gaan duren en of het al gebeurd want was 3 maanden gestopt vorig jaar met blowen en toen was het er ook nog die plopjes toen alleen het is heel verschrikkelijk want dokter snappen het niet als je het zegt ik hoor het wel ben nu zelfs bang om te vliegen want heb altijd al gevoelige oren gehad en vroeger oorontsteking vies zwemwater vakantie misse boel op terug reis vorigs jaar oor dicht en met landen was de pijn zo heftig dat ik huilend van de pijn moest landen en dacht dat knapt zo steken ben bang dat ik het door het blowen nu en zoveel echt wat kapot heb gemaakt al kan ik hier niet stoppen en buitenland wel pak ik mijn kans in augustus.
Maar net als jij zoek je iemand die je begrijpt in wat je hoort en voelt dus ik voel je meid 😘🙏🏻 groetjes gebruik hier niet mijn echte naam hoor hoeft niet iedereen te weten 😉❤️