Zoeken Vraag het forum

Piepende ademhaling en brok in keel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Daphne

Beste forummers,

Een tijd geleden, ik denk inmiddels misschien wel een half jaar of langer, ben ik goed verkouden geweest. Ik heb toen ook een kuur van de dokter gekregen. (Die overigens niet werkte) na die verkoudheid ben ik blijven zitten met een brok in mijn keel en veel slijm (ook ophoesten) en een piepende ademhaling. (voornamelijk als ik lig en uitadem) het is zelfs zo dat ze hier in huis precies weten wanneer ik wakker ben omdat het eerste wat ik doe hoesten is.

Ik dacht toen dat het misschien (spontaan) kwam omdat het een allergische reactie was of het één of geen. Wij hebben toen alles opgeknapt en een (krachtige) luchtreiniger neer gezet om eventuele allergieën uit te sluiten.

Echter is het probleem nog steeds niet over en blijf ik maar met die brok en die piepende ademhaling zitten. De dokter heeft al een aantal keer naar mijn longen geluisterd en zegt dat deze prima klinken.

Moet ik nu maar gewoon accepterenaar dat dit is wat het is en ermee leren leven of denken jullie dat ik nogmaals naar de huisarts moet en moet aandringen op verder onderzoek?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ga terug naar de huisarts en vraag een verwijzing naar de longarts

Reageren
    Kleine

Ik heb dit ook gehad. Ze zeiden dat het chronische hoest was.

Uiteindelijk heeft de arts een longfunctie test gedaan en bloed geprikt.

Bleek uiteindelijk lichte vorm van astma te zijn. Heb beclametason gekregen en als ik heel erg benauwd ben kan ik Ventolin innemen.

Mijn longen klonken altijd goed en voelde mij bijna nooit benauwd (behalve als ik niet meer uit mijn hoestbui kwam). Had ook altijd brok in de keel.

Door de medicijnen hoest ik bijna nooit meer en heb ik ook bijna nooit meer een brok in de keel.

Reageren
    Daphne

Bedankt Kleine voor je reactie.
    Idem hier! Ik heb het verder ook niet benauwd oid
    Het is meer dat als ik slik ik het gevoel heb dat mijn speeksel blijft hangen halverwege..

Reageren
    Nettie

Ja ik heb precies hetzelfde ,piepende ademhaling als ik lig ,brok in de keel gevoel en groen slijm ophoesten .Naar de huisarts geweest en longfunctie test gehad ,om te kijken of ik geen COPD had .Dat had ik niet , toen een longfoto gemaakt ,de uitslag was ook goed ,niets op te zien ,toen KNO arts meteen een onderzoek gehad , oren,neus en met een slangetje via mijn neus in m n keel gekeken , die uitslag was ook goed ,weet nu ook niet meer wat ik moet .

Reageren
Reageer op: Piepende ademhaling en brok in keel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.