- Nieuwemama24 januari 2020 om 10:45
Goedendag,
Ik heb al een hele tijd vage klachten. Op 5 december ben ik bevallen van een zoontje. Al sinds vroeg in de zwangerschap heb ik enorme last van vermoeidheid, dit gaf ik de zwangerschap op de schuld. Dit heeft de hele zwangerschap aangehouden, maar ook nu na de zwangerschap is de vermoeidheid er nog. Ik weet dat vermoeidheid erbij hoort (want gebroken nachten) maar ik vraag me af tot welk niveau vermoeidheid normaal is. Ik kan ’s avonds amper mijn ogen open houden en ga rond 21.30 naar bed, meestal heb ik dan al op de stoel of bank liggen slapen. Ook overdag voel ik me zeer vermoeid en er zijn dagen dat ik me nergens toe kan verzetten. Ook kreeg ik kort na de bevalling last van een vastzittende hoest die niet over wilde gaan. Hiermee ben ik uiteindelijk naar de huisarts geweest. Die constateerde een lichte longontsteking. Hiervoor heb ik antibiotica gehad, en het hoesten is nu bijna helemaal over. Wel heb ik nog steeds last van het ademen, en dan niet zozeer bij de longen maar meer in het stuk op de borst. Ik vind het moeilijk te omschrijven, echt pijn doet het niet maar het is een soort beklemmend/drukkend gevoel tijdens het in en uit ademen. Ik heb afgelopen week de huisarts opnieuw gebeld en ik kon bloed laten prikken. Ze hebben geprikt op tsh, crp, leucocyten en hb. Alles bleek in orde.
Zijn dit nou nog de naweeën van de bevalling en de milde longontsteking? Hoe lang moet ik uittrekken om te herstellen van alles? Over een paar weken begint het werken ook weer, maar zoals ik me nu voel weet ik niet of ik dat allemaal ga bolwerken
Groetjes
1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 januari 2020 om 16:17Is ook het ferritine gehalte gecontroleerd? Je HB kan wel goed, maar als het ijzergehalte te laag is kan dat ook klachten geven
Reageren