Zoeken Vraag het forum

Kortademing, schokken en hoofdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Ik zit met een probleem dat ondertussen bijna 3 maanden speelt en mijn leven momenteel beïnvloed.

In de eerste instantie begon het allemaal met de last van kortademigheid, ik heb vaker het gevoel dat ik vergeet “adem te halen”. Het voelt alsof ik 2 a 3x per minuut ademhaal. Dit gaat gepaart met schokken op me linkerborst. Laten we even voorop stellen dat ik 2x langs ben geweest voor een controle bij de cardioloog. Ik heb een ECG, echo, inspanningstest en holteronderzoek gedaan. Er bleek geen afwijkingen te vinden en mijn cardioloog verdenkt dat het gaat om doodnormale hartoverslagen. Wat ik wel wil aantonen is dat de laborant die de inspanningstest aflegde iets opmerkelijks zag/vond aan mijn ademhaling tijdens de test. Ik ademhaal als het ware niet “compleet”, het leek voor hem alsof ik steeds “kaapte”. Dit herkende ik, maar dit gebeurde zodanig vaak dat ik het zelf niet in de gaten heb.

Huisarts denkt dat het gaat om onbewust hyperventileren en heeft me vervolgens doorverwezen naar een fysiotherapeut. Aardige vrouw, ik heb ademhalingsoefeningen gekregen en mijn linkerborst spieren worden altijd gemasseerd. Ik ben ondertussen 7x langs gekomen, maar mijn probleem is er door niet verbeterd.

En nu heb ik een ander soort “probleem” ontdekt, zodra ik ga liggen ben ik eigenlijk 9 van de 10 keer benauwd. Het irritante er is dat als ik ongeveer 30 minuten ben gaan liggen (zonde te slapen) en ik sta weer op dat ik een hele zware hoofd heb. Voelt daarnaast alsof er 2 handen op mijn hoofd wordt aangedrukt. Dit verdwijnt gelukkig na enkele uren.

Mijn vraag is wat ik nu eigenlijk moet doen. Ik kan een nieuw afspraak maken bij mijn fysiotherapeut maar ik weet niet of het daar nog wel beter van wordt. Ik heb het gevoel dat huisarts me daar ent tegen niet meer serieus neemt.

Ik slik trouwens anderhalve maand lang Cholecalciferol Will Pharma 800IE (3x perdag). Wegens vermoeidheid en af en toe het gevoel dat ik niet helder nadenk.

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik ben trouwens 16 jaar oud (Niet gestrest, paar maanden geleden geslaagd en verder probeer ik te genieten van mijn vakantie zover het kan met deze problemen) .

Reageren
    John (moderator)

Hyperventilatie is mogelijk..
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
Reageer op: Kortademing, schokken en hoofdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Opvliegers: wat zijn het, wat veroorzaakt ze en wat helpt?

4 min leestijd

Hoe lang duurt de overgang en wanneer begint het?

4 min leestijd

Anticonceptie en de overgang: wanneer stop je en hoe herken je de overgang?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.