John (moderator)
6 mei 2017 om 11:41Je maakt je vooral zelf weer gek. Â Je had al maagklachten voordat je de omeprazol bent gaan gebruiken. Daarom ben je ze toch gaan nemen.
Bobeco6 mei 2017 om 12:10bij mijn bewuste weten had ik geen last van mijn maag voordat ik omeprazol ging nemen.
maar ik had steeds last van branderig gevoel in de keel en met name ook bij inademen en wist niet waar het precies vandaan kwam. dus de dokter zei toen dat het mogelijk vanaf de maag kon komen en daarvoor gaf hij mij omeprazol om eens te proberen wat het ging doen. dus voor de duidelijkheid.dit is een gok van de huisarts.. volgens hem kan ook wel degelijk het branderig gevoel vanuit de luchtwegen komen of vanuit de maag. voor he laatste proberen we dus nu omeprazol.
ik heb net toch 1 capsule genomen van 10mg op volledig nuchtere maag voor het eten. normaal neem ik er dus 2 maar wil het nu voorzichtig aftasten. ik heb net 2 boterhammen met kaas op en geen last van mijn maag nu. voor het eten dus nog wel? dat is ook al zo vreemd. die andere capsule kan ik dan misschien alsnog nemen nu het goed gaat..ik heb overigens vandaag wel last bij diep inademen last van de rechterkant in de rug en branderig gevoel aan die kant in de rug.
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2017 om 12:38Dat heeft zoals ik eerder al schreef toch alles angst stress spanningen te maken
ReagerenBobeco6 mei 2017 om 12:54ja angst en stress krijg je er misschien ook wel door.
ik heb goed geslapen vannacht. vanochtend werd ik wel met een vieze smaak in de mond wakker en zoals gewoonlijk voelde mijn keel wat ruw aan.
de maagpijn is nu verdwenen maar het lijkt wel of mijn rechterschouder en rug in brand staat. opmerkelijk is dat ik nu voor het eerst geen hoest aanval heb gehad nadat ik een paar uur wakker ben. ik heb dus nog niet hoeven hoesten.
het is wel zo dat ik nu uitgerekend vanochtend ook weer eens geen bord Brinta met melk heb gegeten. normaal doe ik dit al 25 jaar elke ochtend en nu eens overgeslagen en begonnen met een boterham. het kan dus zijn dat er door het nuttigen van geen melk geen slijmen zijn ontstaan maar normaal heb ik daar ook nooit last van.
affijn het brand weer wel flink.misschien komt het wel uit de maag ik weet het niet maar ik voel het in de rug rechts en in de rechterkant van mijn keel/hals?
ik begin het echt wel beu te worden en zit eraan te denken misschien eens een CT scan te laten maken en bloed te laten prikken . weet niet of dat nuttig zou zijn in dit geval?
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2017 om 14:29Als je denkt dat er probleem met je maag is, moet je een gastroscopie laten doen.
ReagerenBobeco6 mei 2017 om 16:37Nou ik ga daar niet direct vanuit. ik heb nu totaal geen last meer van mijn maag,
ook hoesten moet ik bijna niet. maar bij het minste hoestje vliegt er af en toe gewoon een dot slijm uit.dus het zit niet vast,
nu heb ik wel hoofdpijn de hele middag al. en nee niet van het hoesten maar is gewoon gekomen.een drukkend gevoel
ik ben het nu echt zat.het zijn nogal uiteenlopende klachten ,maar wel steeds klachten die ik al eerder had. ik weet nog toen de klachten begonnen dat ik ook hoofdpijn had. dezelfde hoofdpijn als nu. het lijkt wel of dezelfde klachten per dag of week wisselen. de ene dag hoofdpijn zonder hoesten ,de andere dag hoesten en branderigheid en zonder hoofdpijn. dan weer misselijk of pijn in de maagstreek. branderigheid heb ik nu ook niet meer maar wel hoofdpijn dus.
dit is toch net normaal?
wil graag weten wat er aan de hand is. waar zou ik bloed op kunnen testen?
ReagerenBobeco6 mei 2017 om 16:48ik heb hem trouwens al gevonden waar die hoofdpijn vandaan komt. uit de nek dus. als ik daar met mijn hand duw/masseer is de hoofdpijn weg. dat trekt dus naar boven toe. dat kan natuurlijk wel komen door mijn keel of slokdarm. dat het uitstraalt op de nekspieren?
ReagerenJohn (moderator)
6 mei 2017 om 17:20Nou eerder andersom !
ReagerenBobeco7 mei 2017 om 11:04Ik denk toch dat we eens dringend naar de KNO arts moeten gaan.
heb nu weer eerst een maagbeschermer genomen en ben brood aan het eten. eerst zaten er waarschijnlijk slijmen in mijn keel. ik kon moeilijk slikken de eerste keren, daarna slikte ik de slijmen weg met het brood en kon ik weer vrij slikken maar begon een kriebel/branderig gevoel te krijgen. duidelijk is de keel in het slikgedeelte zeer geirriteerd,daar voel ik het ook steeds. ook bij opboeren voel ik steeds dat kietelende branderige gevoel. bij inademen ook maar dat kan ook komen omdat de lucht erlangs komt waarmee de irritatie ook voelbaar word.
zal ook wel verklaren waarom die keelpijn af en toe. vanochtend had ik er weer geen last van trouwens.
ReagerenJohn (moderator)
7 mei 2017 om 13:04Ik heb toch echt het gevoel dat je die klachten zelf veroorzaakt door er zo mee bezig te blijven. Je focust er te veel op. Je wilt dringend naar een KNO arts en schrijft enkele regels later dat je er geen last van hebt…
ReagerenBobeco7 mei 2017 om 20:31geen last van keelpijn vanochtend. soms sta ik ermee op en dan weer niet. de klachten zijn heel wisselend maar wel steeds hetzelfde,
zo moe tik elke dag wel hoesten en voel irritatie in de keel en luchtwegen. vandaag had ik de hele dag steken in de zijkant ribben links. en voelde het door heel mijn lijf. en gisteren had ik nog rugpijn.
feit is wel dat er steeds slijmen zitten in mijn luchtwegen die ik weg moet hoesten.
morgen dan maar weer de dokter bellen. ik heb het gevoel dat u mij niet meer zo serieus neemt. maar ik verzin dit zelf niet. als u dit allemaal voelde dan weet ik zeker dat u zou zeggen ,nee dit is niet hoe je je hoort te voelen. weet ik heel zeker
ReagerenBobeco11 mei 2017 om 15:31Na herhaaldelijke keren bij de huisarts te zijn geweest stapelen de klachten zich op.
zo heb ik nu pijn in mijn rug gekregen en in het borstbeen. het is allemaal begonnen met hoesten en nu dus 2 maanden verder heb ik overal pijn in mijn bovenlijf. inmiddels ben ik al gestopt met de omeprazol ,hiervoor ben ik bij de huisarts geweest en die heeft toegezegd de doses van 40mg te halveren naar 20mg,
vorige week begonnen de maag klachten na 1 dag omeprazol maar ik heb niet het idee dat het verband houd met de klachten. ik heb veel pijn in de buikstreek en botten.vooral in de rug en borst. ik vind het nog steeds erg vreemd. ik bel nu bijna elke dag naar de dokter die mijn buik al onderzocht heeft. hij heeft mij gezegd dat kanker niet aan de orde is. maar ik krijg wel steeds meer klachten ergens anders in mijn lichaam.niet dat ik van kanker uit wil gaan maar ik vraag mij af waarom krijg ik dat dan? inmiddels heb ik ook een puffer.inhaleren deed de eerste keer pijn.de huisarts ziet geen reden om een longfoto te laten maken. ik mag het wel laten doen van hem als ik dat zou willen maar hij zei dat is wel weer allemaal straling voor je. ik vertelde hem dat ik de afgelopen 2 jaar veel foto’s heb laten maken bij de kaakchirurg en tandarts vanwege problemen met mijn gebit. dus volgens hem des te meer reden om de longfoto niet te doen.
maar de klachten blijven wel aanhouden en er komt steeds meer bij. dat vind ik dan wel heel opmerkelijk. in mijn rug voelde ik het al een paar weken steken maar nu heb ik echt rugpijn in onderrug .een pijnlijk en vermoeiend gevoel. ik sta er soms mee op ook. als ik voorover buig en inadem dan doet heel mijn borstbeen pijn. ook heb ik pijn in de buik en mijn buik lijkt iets opgezet..het is allemaal wel erg gevoelig.als ik mijn bovenlijf van links naar rechts draai terwijl ik mijn benen laat staan dan doet dat ook pijn.ik snap er niks meer van en weet ook niet meer wat te doen?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 16:44Ik neem je zeker serieus. Ik geef in principe ook altijd serieuze antwoorden.
Ga terug naar de huisarts en laat de foto dan maken of vraag een verwijzing voor de longarts.
ReagerenBobeco12 mei 2017 om 11:03ik heb weer gebeld maar de huisarts vind dat ik het nu maar eens af moet wachten.ook mag ik van hem nu even niet meer bellen.de longfoto laten maken staat hij nog steeds niet achter. voor mij is dit wel moeilijk als een dokter geen reden ziet om een foto te laten maken en er niet achter staat ,stel ik laat hem maken en er is niks te zien ,dan krijg ik straks helemaal de wind van voren.want er gaan nog steeds geen alarmbellen bij hem rinkelen dus voor hem geen reden ook om mij door te sturen naar de longarts. ik heb deze week een inhalator pulmicort gehad en moet die eerst maar eens afwachten. de huisarts zei je begint met iets en stopt dan weer, en geeft het zo geen tijd om te kijken wat het doet op termijn.
met de omeprazol ben ik inderdaad gestopt, daar doelde hij op maar ik heb zo’n last van mijn maag gehad tijdens gebruik ervan. nu heb ik woensdag de laatste genomen .gisteren dus al niet meer, en gisterenavond na het eten kreeg ik weer een knor en rommelen in darmen als teken dat het eten verteerd zoals ik altijd normaal heb. als je dan gegeten hebt dan hoor en voel je de darmen werken. .dit gevoel en geluid had ik niet meer met de maagzuurremmers. ik weet nog dat ik dinsdagmiddag erg veel last kreeg na het eten .misschien had ik gebrek aan maagzuur om het te verteren?
ik weet niet of het remmen van maagzuur met 40mg omeprazol per dag daar echt invloed op kan hebben? ik lees toch dat mensen dit al jaren gebruiken zonder klachten. of misschien had ik helemaal geen overtollig maagzuur?? of ik kan er gewoon niet tegen ..als je al de hele nacht niet kan slapen van de pijn in je buik is het volgens mij toch echt tijd om te stoppen? ik vind het dan toch vreemd dat de huisarts maar zegt door te gaan na het uitleggen van de klachten?? dan krijg je doodleuk te horen er zijn zoveel mensen die maagklachten hebben dus daar hecht ik geen waarde aan.
er stond ook op de bijsluiter als je bijwerkingen ervaart die te hinderlijk zijn dan direct stoppen met het middel en de arts waarschuwen. dit heb ik dus gedaan maar dan krijg je een huisarts die er gepikeerd over gaat doen.
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2017 om 11:13en gisterenavond na het eten kreeg ik weer een knor en rommelen in darmen als teken dat het eten verteerd zoals ik altijd normaal heb. als je dan gegeten hebt dan hoor en voel je de darmen werken. Â
Maar dit is geen teken dat het goed gaat… dit hoor je in de regel niet te horen en niet te voelen….
dit gevoel en geluid had ik niet meer met de maagzuurremmers  ze hebben dan dus blijkbaar beter gewerkt dat jij denkt. Misschien is 40 mg wat aan de hoge kant geweest.
Reageren