Zoeken Vraag het forum

Hoesten en of branderig gevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Probeer dan eens wat  minder te eten in een keer… dus niet zo’n grote porties

Bobeco

Het gaat echt weer niet lekker vandaag. vanochtend opgestaan met veel slijmen in de keel en kreeg het benauwd, hoesten deed pijn en het zat behoorlijk vast.toen het wat los kwam ging het iets beter maar daarna moest ik ineens niezen en dat luchten enorm op in de luchtwegen maar schoot gelijk naar mijn hoofd en voelde me misselijk worden en helemaal niet lekker.ik kan nu wel vrijer ademen maar het is naar mijn hoofd geschoten lijkt het wel .. dit is toch niet normaal?

zou dit nu echt niet kwaadaardig zijn. het lijkt wel of het zoekt in mijn lichaam en overal op gaat zitten.mijn neus zit ook steeds dicht maar dat heb ik wel vaker.

ik ben maar weer gaan eten uit spanning want het leek net of ik van mijn stokje zou gaan en energy tekort had.ik heb nu een heel groot bord met chili en rijst op.hetzelfde wat ik gistren ook gegeten heb. ik heb wederom veel gegeten nu maar heb nu in tegenstelling tot gisteren nu helemaal geen last van mijn maag en kortademigheid

Reageren
    Bobeco

Vannacht werd ik hevig hoesten en erg zwetend wakker, mijn keel deed erg pijn en voelde mij helemaal niet lekker,

nu heb ik steeds een brandend gevoel in de luchtwegen en een druk naar mijn hoofd

ik wil de dokter weer bellen maar zie hier ook tegenop vanwege dat ik niet serieus genomen werd van de week.

het lijkt wel erger te worden.het is anderhalve maand geleden begonnen met enkel ophoesten van slijm en later ben ik mij slecht gaan voelen en kwamen er tal van klachten bij.ik kan alleen maar constateren dat nu anderhalve maand later het enkel maar slechter word.ook zijn de medicijnen op tegen ontsteking in de longen. ik weet niet goed wat ik nu moet doen?

Reageren
    John (moderator)

ga terug naar de huisarts..

Reageren
    Bobeco

de medicijnen van de dokter zijn nu op, ik voel mij nog elke dag niet fit.

voel me nog steeds moe en heb een erg vastzittende hoest,

ook ben ik in de ochtend vaak ineens erg misselijk ,gelukkig gaat dat na een tijdje weer iets beter maar een rotgevoel blijft

ik voel ook een blokkade gevoel in de luchtweg steeds als ik inadem vooral ook,en ook pijn op de borst soms.

vreemd is wel dat het in de avond wel altijd een stuk beter gaat.ik snachts als ik slaap weinig tot geen klachten heb behalve dat ik niet lekker slaap omdat ik er onrustig van ben..de bokkade is dan ook weg en ik kan dan beter ademen in de avond en nacht ,en dan moet ik niet meer zo hoesten als overdag.

maandag maar weer bellen naar de huisarts maar ik ben toch bang dat dit einde verhaal voor mij is ,ik heb mij nog nooit zo gevoelt, volgens mij is dit kanker ofzo

in ieder geval iets wat niet over gaat. het is ook langzaam aan gekomen, begon met enkel ophoesten van slijm maar nog geen moeheid en blokkade of branderig gevoel.er zijn dus alleen maar klachten bij gekomen , ik weet ook niet goed wat ik tegen de dokter moet zeggen nu? hoop dat er nog iemand tips heeft..

Reageren
    Bobeco

Na een weekend mij helemaal niet lekker te hebben gevoeld gaat het vandaag ineens weer veel beter. ik vind het steeds zo vreemd dat er dagen tussen zitten waarin het ineens beter gaat.ik vraag mij hoe dat komt? want ik houd er rekening mee dat de kwaal nog niet weg is..

dokter Tandor heeft u hier nog een antwoord op?

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik helaas zo ook niet beantwoorden.  Nu maar eens afwachten of het zo blijft dan…

Reageren
    Bobeco

voor mij is dit heel erg moeilijk begrijpt u?

want zaterdag en zondag voelde ik mij erg slecht en ik had mij dus voorgenomen om maandag de dokter te bellen. en dan is het zover en dan voel ik mij ineens weer veel beter.

dit maakt het best ingewikkeld voor mij want wat moet ik dan zeggen? ik voelde mij dit weekend zeer slecht en nu ineens niet, kan ik langskomen? dan gaan ze misschien zeggen bel maar als je je weer slecht voelt ofzo. zal je net zien op momenten dat ze er niet zijn of wat dan ook.

dit zijn hele vreemde klachten vind ik zelf. dat je je zo slecht kan voelen dat je gaat denken dat je kanker hebt en een dag later je ineens veel beter voelt dat je er niet eens meer aan denkt.. dat het zo verschilt per dag lijkt haast een wonder.maar ik vertrouw het nog niet natuurlijk.

alleen ja, wat moet je zeggen tegen de dokter. en doe je er verstandig aan ook al blijft het nu weg om dit toch verder te laten onderzoeken. ik bedoel kan dit toch misschien geen voorstadium zijn geweest van iets kwaadaardigs?

ik vind dit zeer moeilijk, alle hulp is welkom

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt er toch vooral op dat het telkens beter gaat als je naar de dokter zou moeten. Dit is nu al meerdere keren aan de orde geweest. Dus vraag ik me af, of je klachten niet een andere oorsprong hebben.

Ik denk namelijk, dat je klachten vooral stress gerelateerd zijn…

Reageren
    Bobeco

mogelijk misschien ook, dat stress er iets mee te maken heeft,

maar dan is het de vraag ,worden de klachten veroorzaakt puur door stress of zijn er echt klachten en krijg ik daardoor stress die de klachten verergeren..

vreemd is wel ook dat zodra ik s’ochtends op sta er nog niet echt klachten zijn,

mijn ademhaling piept dan wel een beetje

maar pas als ik ga eten dan komen de klachten echt opzetten. vanochtend weer. ik eet een bord Brinta en elke hap die ik slik brand in mijn keel. ik heb het hier al meer over branderigheid gehad. zouden de hoestklachten ook verband kunnen houden met irritatie van de slokdarm??

misschien dat er maagzuur naar boven komt in de keel en dat irriteert .maar of je daardoor slijmvorming krijgt in de keel zodat je moet gaan hoesten weet ik niet?

Reageren
    John (moderator)

Een irritatie van je slokdarm zou kunnen, ook door maagzuur, maar dat is dan wel vast te stellen. Dan zul je toch naar de dokter moeten gaan.

Reageren
    Bobeco

ik heb de dokter vandaag gebeld maar die heeft geen tijd,zal helaas moeten wachten.

vanochtend werd ik wakker met pijn in de maag,

ik heb steeds een branderig gevoel bij het inademen, en als ik een boer laat dan brand het nog meer.. erg vreemd is dat toch? want wat hebben je longen nu met je maag te maken?

ik voel soms ook steeds steken in mijn rug als ik inadem.de branderigheid voel ik ook in de rug.het lijkt wel of mijn longen in mijn rug zitten.ook voelt het soms in de luchtpijp aan of ik mij verslikt heb ,en met eten doorslikken voelt het ook soms ook erg branderig aan..

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef, denk ik dat je klachten toch vooral stress gerelateerd zijn in combinatie met maagklachten.  Maar even afwachten totdat je naar de huisarts kunt

Reageren
    Bobeco

ik ben vanochtend naar de huisarts geweest maar we zijn niet echt verder gekomen. ik heb al mijn klachten uitgelegd. de huisarts heeft weer naar mijn longen geluisterd en hoorde niks bijzonders. ik heb hem voorgesteld voor een longfoto te maken maar dit vond hij niet nodig.

ik blijf nog steeds een erg branderig gevoel houden en moet nog steeds slijm ophoesten. het is elke dag hetzelfde. als ik wakker word lijkt er niks aan de hand, dan sta ik op en een uur later pas begint mijn luchtweg/keel te irriteren.dan moet ik wat kuchen en hoesten en komt er eerst niks. een paar uur later komt er dan een flinke dot slijm .volgens mijn idee is dit slijm wat snachts ergens opgehoopt is en doordat ik opsta.ga leven dus komt het verder los en naar boven in mijn keel kruipen, als die dot eruit is dan neemt de irritatie ook daarna wat af.

ik kan vrijere ademen en ik moet niet meer zo hoesten. alleen dat branderige gevoel blijft wel. dat branderige gevoel neemt zelfs toe.net zat ik te eten en begon het tijdens het eten te branden in mijn keel terwijl ik at.dit kan misschien ook komen door het ademen tijdens het eten. als ik dieper en meer achter elkaar inadem dan brand het ook erger.

de dokter heeft in mijn keel gekeken en zag wel dat het slijmvlies wat geirriteerd was daar.een beetje rood ziet het er ook uit.er werd voorgesteld om omeprazol te nemen.dit is voor de maag te beschermen .de dokter weet niet waar de branderigheid nu precies vandaan komt en wilde dan omeprazol proberen. hiervoor heeft hij een recept voorgeschreven .kom ik bij de apotheek mag ik 15 euro afrekenen, dus maar niet gedaan want ik leef zelf van een uitkering en heb al rekeningen genoeg te betalen. 15 euro moet ik 3 dagen boodschappen van doen.ik heb daar gewoon geen geld voor. en de dokter weet ook niet zeker of het wel van mijn maag komt? op zich voel ik helemaal niks aan mijn maag.ik heb ook geen problemen met slikken. wel is het zo dat als ik slik ook vaak branderigheid voel

maar ik vraag mij af of de branderigheid toch misschien niet eerder met mijn luchtwegklachten te maken hebben ..mijn keel voelt erg geirriteerd aan.ook als ik erin knijp ,dan krijg ik vaak spontaan een hoestprikkel. ik denk zelf toch dat de branderigheid uit de luchtweg komt.waarschijnlijk zit het hoger gelegen in de luchtwegen en telkens als ik eten slik dat dat dan dicht tegen de irritatie aan komt. een andere optie waarover gepraat is ,was een kamille keelspray. deze moet je ook zelf betalen maar dat kan verzachtend werken. de dokter wilde eigenlijk dat ik eerst de maagbeschermers ging proberen omdat je anders niet meer weet hoe en wat. en doorsturen naar de kno arts kon ook. maar dan ben je waarschijnlijk over een maand of 2 pas aan de beurt zei de dokter. ik weet het dus nu ook niet meer??

dus kort samengevat,

de dokter vind een longfoto niet nodig,

maagbeschermers voor mij te duur om te proberen

nog steeds irritatiegevoel en ophoesten van dotten slijm, maar enkel in de ochtend een paar uur na het opstaan. de irritatie komt pas meestal een uur na het opstaan en neemt als het slijm eruit is weer af.alleen branderig gevoel neemt toe in luchtwegen/keel gebied op de dag

Reageren
    John (moderator)

Je kunt de omeprazol ook bij het Kruidvat kopen voor 6,99. Het zou wel goed zijn om die toch maar eens te gaan gebruiken

Reageren
Reageer op: Hoesten en of branderig gevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.