- Bobeco4 mei 2017 om 17:18
heb ik nu gehaald en betaalde 4,99 maar dat is 10mg, die van 20mg voor 6,99 waren op.. dus ik hoop dat ik iets aan 10mg heb??
dit is dan voor 7 dagen want het zijn 14 tabletten en moet er 2 per dag innemen
John (moderator)
4 mei 2017 om 17:24Inderdaad 1 x per dag 2 tabletten nemen.
ReagerenBobeco4 mei 2017 om 17:41Er stond in de ochtend maar ik heb ze nu al genomen.ik ga zo om 1800 uur eten,
vanaf morgen neem ik ze dan in de ochtend. ben benieuwd of het verbetering gaat geven na een paar dagen. ik moet wel 14 dagen nemen staat erop, dus als het aanslaat dan koop ik gewoon een pakje bij
ReagerenBobeco5 mei 2017 om 10:42gisteravond en vannacht is niet zo best verlopen.
ik heb heel veel last van branderigheid gehad en keel pijn onder het eten toen ik mij verslikte.toen ik gisteren avond naar bed ging en ging liggen werd mijn keel ineens erg droog terwijl ik gewoon door mijn neus ademde .ik kon er dus niet van slapen omdat ik mijn keel ook voelde.ik heb toen een trachitol keeltablet genomen. deze voelde ik zowat branden tot aan mijn maag.ik kon er moeilijk van in slaap komen
toen ik vanochtend wakker werd en voor het eerst slikte voelde ik een sterke pijn aan de linkerkant van mijn keel en mijn keel voelde helemaal droog aan. ik denk dat daarom mijn keel ook pijn deed want nu heb ik weer speeksel genoeg in mijn mond en geen last van keelpijn.wel voel ik het weer bij het inademen erg braderig zoals elke ochtend nu het geval is..
dat van die keel heb ik al eerder gehad maar nog nooit zo erg. het lijkt wel een cyclus die zich steeds herhaald en de klachten daarin verergeren,vanochtend zaten er ook slijmen in mijn keel en dat heb ik ook vaker maar niet altijd.en nu was het heel erg
maar over het algemeen zijn het wel steeds dezelfde klachten die dan onderling afwisselen. ik heb vanochtend weer gebeld naar de huisarts maar kreeg een vreemd verhaal te horen ..ze hadden geen dokter beschikbaar en zouden mij maandag terug bellen.normaal bellen ze altijd na het spreekuur even terug.. dit duurt voor mij misschien wel te lang..
anders moet ik dit weekend naar de huisartsenpost gaan. ik weet nu echt niet wat er allemaal aan de hand is en weet niet goed hoe ik nu moet handelen???
Reageren
maar 1 ding weet ik wel ,de klachten nemen niet af maar juist toeJohn (moderator)
5 mei 2017 om 10:55Die trachitol was natuurlijk niet zo verstandig… Die zijn goed bij keelontstekingen, maar daar heb jij geen last van. Daar wordt het dan zeker niet beter van.
Je hebt vannacht met open mond geslapen of gesnurkt. Daarom had je dus last van de keel. Ik zie eerlijk gezegd ook geen reden om naar de huisartsenpost te gaan. het zijn toch verklaarbare klachten
ReagerenBobeco5 mei 2017 om 11:33ik heb vannacht volgens mij niet met open mond geslapen??? .als u goed leest dan kreeg ik al last van mijn keel toen ik nog maar net ging liggen en nog niet in slaap ben gevallen.
er is echt wat anders aan de hand. ik heb vanochtend weer 2 omeprazol genomen maar het brand weer zeer heftig.het lijkt in het strottenhoofd te zitten.als ik mijn hoofd naar achterover doe en het strottenhoofd strak trek dan doet dit pijn.
afgelopen zondag had ik ook al een dik en stijf gevoel in de keel.jammer dat er geen mensen hier zijn die ongeveer dezelfde ervaringen hebben of hebben meegemaakt. ik zou graag eens met lotgenoten in contact willen komen want deze klachten zijn niet normaal..
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 11:38Ik dacht dat ik toch goed had gelezen. Je schrijft:
toen ik vanochtend wakker werd en voor het eerst slikte voelde ik een sterke pijn aan de linkerkant van mijn keel en mijn keel voelde helemaal droog aan. ik denk dat daarom mijn keel ook pijn deed want nu heb ik weer speeksel genoeg in mijn mond en geen last van keelpijn.
Als je wakker wordt met een droge zere mond/keel, komt dat in de regel omdat je met open mond hebt geslapen of hebt gesnurkt. Als je met open mond slaapt, merk je daar zelf niks van omdat je dus slaapt.
ReagerenBobeco5 mei 2017 om 12:33ja dat klopt,maar ik kreeg al keelpijn toen ik nog wakker lag,
nu moet ik weer hoesten omdat er slijm in de luchtwegen zit. ik voel het dan gewoon opkomen. de keel gaat dan erg geirriteerd aanvoelen. een soort erge kriebel die onhoudbaar word want ik probeer niet te hoesten maar dat kan je niet ophouden. als ik dan gehoest heb ,zo beschaaft mogelijk .ik doe dan HUFFF. HUFFF om het slijm weg te schrapen ,er komen steeds dotten slijm uit.en dan zakt de kriebel weer gelijk omdat het slijm dan weg is.maar dat laat wel een soort branderig gevoel achter. het is eigenlijk een branderig kriebel gevoel.en ik heb ook last van mijn rug nu.
dit lijkt wel bronchitis?? ik had de dokter gevraagd voor een inhalator maar dat wilde die ook niet geven. ik vraag mij af of mijn huisarts de klachten wel goed beoordeeld?
hij zegt mij niet hoesten want dan word het erger maar als ik niet hoest dan komt dat kriebel gevoel juist veel erger opzetten en krijg ik het ook benauwd en word dus onthoudbaar en pas als het slijm weg is zakt het gevoel weer.volgens mij begrijpt de dokter het dan toch niet helemaal?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 12:39Dat moet je dan maandag als de huisarts je terugbelt, meteen maar met de huisarts bespreken.
Maar het is wel zo, dat hoe meer je schraapt en huft, hoe meer irritatie je krijgt.
ReagerenBobeco5 mei 2017 om 14:54nou ik heb vandaag heel weinig gehuft .schat 4 keer.
ieder mens hoest wel eens maar ik heb me toch een rotgevoel bij het ademen,
wellicht zit daar irritatie in de luchtwegen/longen waardoor slijm zich ophoopt. dit slijm moet er op een gegeven moment uit.dat is normaal maar het voelt erg slecht aan in de ademhaling. niet zoals het hoort.als ik diep inadem lijkt het wel of er een ondiepere bodem zit en het voelt erg prikkelend aan bij inademen.hier moet zeker naar gekeken worden want het is al langer aan de gang en het gaat maar niet over.
dan moet ik door de mangel.
ik stelde al voor een longfoto te maken maar de arts zei dan hebben ze alleen je longen in beeld en verder niks.is dat dan niet genoeg vraag ik mij af?
hij stelde hij kno arts voor maar zei tegelijkertijd dan heb je kans dat je 2 maanden moet wachten. kan een dokter dan niet regelen dat je eerder mag komen?
volgens de arts is er ook niks met mijn longen .anders hoorde hij het wel is mij verteld.maar ik ben daar zelf niet zo zeker van.kun je aan longen horen of je bv longkanker hebt?
ik voel mij best ziek in de luchtwegen maar mijn eetlust blijft wel steeds goed en ik ben niet afgevallen.en ik ben ook niet snel buiten adem als ik hard loop of fiets.maar ik voel wel steeds mijn ademhaling met een kriebel/prikkeling alsof mijn longen minder rek hebben.kan ik dan toch longkanker hebben?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2017 om 17:54Je hebt zeker geen longkanker! Ik denk dat je je vooral zelf aan gek maken bent. De huisarts kan wel horen of er iets met de longen is. Dan zal die je ook doorsturen.
Ik denk dat je klachten toch alles met stress en angst te maken hebben.
ReagerenBobeco5 mei 2017 om 20:41Oei dan is dit wel zeer heftig als het puur met angst en stress te maken heeft.
op dit moment lijkt het weer wel iets beter te gaan. ik kan nu met de avond zeer diep inademen zonder dat ik iets voel of te moeten hoesten.dit heb ik wel vaker dat het de ademhaling ineens weer een stuk vrijer gaat. ook dat branderige gevoel is vandaag minder aanwezig geweest,
bij slikken voelde ik het soms nog wel een beetje.en ook bij opboeren na het eten. ik probeer ook zo min mogelijk te hoesten. het is wel zo dat na het eten van melkproducten er meer slijmvorming lijkt te komen.iets waar ik normaal dan niet zoveel last van had en nu wel..dus dan moet ik vaker keelschrapen.kan het misschien ook zo zijn dat als je slijm ophoest er steeds slijm blijft komen?
Reageren
of dat er slijmen aangemaakt worden door spanningen?John (moderator)
5 mei 2017 om 21:43Zoals ik eerder al schreef: te vaak huffen en hoesten zal inderdaad voor nieuwe slijmvorming zorgen. Spanningen zouden dat ook kunnen veroorzaken.
ReagerenBobeco5 mei 2017 om 23:42misschien zit ik dan wel in een cirkeltje waar ik uit moet komen.
sommige dingen branden in mijn keel. zoals een appel vanavond, telkens als ik slikte branden het. maar dat is natuurlijk zuur en dan zit er toch iets geirriteerd of van beschadiging. heb het idee ter hoogte van het strottenklepje,waar de luchtpijp en slokdarm samenkomt
ReagerenBobeco6 mei 2017 om 11:16dokter Tandor,
Ik heb nog het volgende, ik had gisterenavond last van winderigheid en als ik voorover ging zitten voelde ik een beetje pijn in de maag.
en vanochtend stond ik op met flinke maagpijn die nu wel weer wat gezakt is maar nog niet precies over is..
nu las ik de bijsluiter van omeprazol en stond eronder vaak voorkomende bijwerkingen ,maagdarmproblemen,diarree,maagpijn,verstopping,winderigheid,misselijkheid of overgeven.
en dat ik meteen contact moet opnemen met de arts, maar het is nu zaterdag en die is er dus niet.
nu vraag ik mij af wat ik wel moet doen? mogelijk heb ik dus last van mijn maag door de omeprazol? of anders…
maar normaal heb ik eigenlijk nooit last van bijwerkingen van medicijnen dus dat ik ook wel weer verdacht? overigens heb ik ook geen diarree
ik wil ook opmerken dat het gisteren wel stukken beter ging met die branderigheid
Reageren