- Bobeco17 april 2017 om 14:48
Hallo ik ben 44 jaar en heb altijd al een beetje last van ophoesten van slijmen.dit heb ik sinds ik 23 ben en ben toen ook gestopt met roken,
maar sinds een maand heb ik ineens heel erg veel last van slijm ophoesten. het slijm is dik en vaak taai maar wit van kleur.echt van die dotten aan elkaar vast. als ik een beetje diep inadem dan moet ik ook gelijk hoesten.ik voel mij soms ook niet erg lekker en sinds zaterdag kreeg ik ook ineens last van braderig gevoel in mijn bovenlijf. ik heb niet het idee dat het van mijn maag vandaan komt. maar als het brand heb ik op dat moment geen last van slijmen ophoesten.
ik hoest niet de hele dag door want meestal krijg ik pas last een uur nadat ik uit bed ben.maar als ik hoest dan zitten er altijd slijmen die weg moeten ,ik kan soms ook slecht slikken daarvan omdat ze soms in mijn keel blijven zitten .het hoesten doet soms ook zeer. naarmate de middag vordert heb ik minder last en in de avond eigenlijk het minste last.er zijn ook dagen dat ik bijna tot geen last heb.ook spanningen verergeren de klachten. ik vraag mij dus af wat ik mogelijk kan hebben?
80 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 april 2017 om 15:02Dat is zonder enig onderzoek moeilijk te zeggen. Ga eens met de klachten naar de huisarts
ReagerenBobeco18 april 2017 om 13:28Nou ik vind het toch wel erg vreemd.
vanochtend ook weer totaal geen last,en ik ga douchen en sta onder de warme douche en het begint ineens weer .als ik inadem dan moet ik hoesten en heb ik echt zo’n prikkel.na het douchen blijft het hangen.nu kan ik slecht ademen.telkens als inadem dan voel ik het en krijg ik neiging tot hoesten.soms doet inademen ook pijn en het voelt geirriteerd aan.en ook als ik in mijn keel /luchtpijp knijp dan voel ik die prikkel erger worden en moet ik automatisch hoesten. wat kan dit mogelijk zijn??? ik ben zelf bang voor long of luchtwegen kanker en ook bang om naar de dokter te gaan.
ReagerenJohn (moderator)
18 april 2017 om 13:38Een luchtweginfectie of een allergie..ga dus naar de huisarts
ReagerenBobeco18 april 2017 om 19:33de hele middag last gehad en nu is het weer over maar voel ik mij erg moe,
ook bij het eten met slikken heb ik een branderig gevoel in mijn keel steeds.
het zal wel naar de dokter worden maar zie er tegenop.
ReagerenCatootje18 april 2017 om 22:15Roken kan wat met je weerstand doen en je lichaam beroven van allerlei vitaminen en mineralen. Zo zijn stoffen als zink en vitamine C en D belangrijk voor je weerstand. In elk geval zorgen voor volwaardige voeding en misschien bepaalde supplementen. Suiker, zuivel en soya kunnen slijmvorming geven. Hier dus mee uitkijken.
Stoffen als histamine in je voeding, zoals in kaas, kunnen je klachten verergeren, net als sommige kruiden, smaakversterker en alcohol.
Ook kan het verstandig zijn om je lichaam te ontgiften, bijv met chlorella. Er zijn ook bepaalde kruiden voor. Ook zijn er kruiden die goed voor je luchtwegen zijn. Zoals koningskaars, longkruid, hoefblad, lobelia. Een keukenkruid als kurkuma kan ook helpen. Homeopathie zou aanvullend kunnen werken.
Je zou naar iets van een natuurgenezer kunnen gaan om een en ander te laten uitzoeken. https://voorkomziekte.wordpress.com/2015/04/05/wat-te-doen-bij-keelpijn-heesheid-hoesten-verkoudheid-keelontsteking-amandelontsteking-longontsteking-voorhoofdholtontsteking/
ReagerenBobeco22 april 2017 om 10:58ik ben bij de huisarts geweest en heb medicijnen gehad. een ontstekingsremmer en een tablet voor overgevoeligheid. die ben ik sinds woensdag gaan nemen .het hoesten lijkt verminderd maar ik voel mij gewoon steeds niet fit en lekker. ook heb ik vannacht weer een beetje keelpijn gehad en werd zwetend wakker.dit had ik in begin toen de klachten begonnen ook. mijn keel en verhemelte in mijn mond voelen dan ruw aan. ik voel het bij het slikken en werd er wakker van.de huisarts zei dat de medicijnen toch wel over een paar dagen moesten gaan helpen. hij dacht zelf aan een virus maar voor mij voelt dit toch anders.het is ook al zo lang aan de gang.ik kan het ineens en dan vaak s’avonds ook ineens erom koud krijgen ,en dan word ik weer zwetend wakker snachts met keelpijn dus. terwijl ik dit maar af en toe heb. dat is toch erg vreemd?
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2017 om 11:03Je moet niet denken dat alles na 3 dagen pillen meteen weg is…Maar als de klachten na het weekend nog steeds niet verbeteren, ga dan terug naar de huisarts
ReagerenBobeco22 april 2017 om 11:51Ik ben er gewoon niet gerust op,
ik heb altijd al wat last van mijn keel gehad. altijd slijmen en hoesten sinds mijn 23 ste, daarom ben ik toen ook gestopt met roken. maar nu is het toch wel veel erger dan ooit. dat van die pijn in de keel komt ook vanuit de luchtwegen .zo voelt het in ieder geval. als het maandag nog niet verbeterd is dan bel ik maar weer naar de huisarts.
maar wat kan of moet hij doen om te laten onderzoeken of het geen kanker is? hij heeft wel naar mijn longen geluisterd en hoorde niks bijzonders.
moet ik dan mijn bloed laten onderzoeken of een longfunctietest doen of hoe gaat dat?
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2017 om 14:09kanker is niet erg waarschijnlijk…. Bloedonderzoek kan, of een röntgenfoto van je borstkas
ReagerenBobeco22 april 2017 om 16:53U bedoeld dat het waarschijnlijk geen kanker zal zijn?
ik voel me gewoon erg vreemd ook. een drukkend gevoel in mijn hoofd.net of mijn hoofd vol met watten zit maar heb geen hoofdpijn ofzo.mijn neus zit wel vaak dicht. hoesten moet ik niet als ik weer net zo’n overgevoeligheids pil genomen heb lijkt het weer net iets beter te gaan., maar die zou 24 uur werken volgens de bijsluiter..
heel vreemd allemaal
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2017 om 17:00dat bedoelde ik inderdaad.
ReagerenBobeco23 april 2017 om 11:04vanochtend werd ik gewoon normaal wakker met normaal aanvoelende keel,
dit heb ik dus niet altijd. daarom vind ik het vreemd.ook voel ik mij de ene dag beter dan de andere dag. kan ook momenten zijn. de hele middag je rot voelen en dan s’avonds je eigen weer een stuk beter voelen of andersom. met hoesten precies hetzelfde. wel is het altijd zo als ik veel gegeten heb daarna altijd moet gaan hoesten en vaak een soort druk ervaar in mijn bovenlijf.
ReagerenBobeco24 april 2017 om 11:40vandaag gaat het dan tot nu toe weer iets beter, gisteren had ik mij voorgenomen om de dokter weer te bellen maar wil het nu toch weer even afwachten.
ik voel mij nog niet helemaal fit maar gisteren was het erger.
dit zijn erg vreemde klachten en weet niet goed wat ik ermee aan moet en waarom ik mij de ene dag buiten de andere dag zo erg slecht kan voelen.
ook is het vreemd dat er snachts vaak geen klachten zijn .s’ochtends bij het wakker worden en opstaan niks aan de hand lijkt te zijn en dan pas beginnen nadat ik al een paar uur op ben.
wat kan ik nu het beste doen in deze situatie?
ReagerenJohn (moderator)
24 april 2017 om 12:00Je had dus de dokter moeten bellen voor een afspraak……
Reageren