Zoeken Vraag het forum

Hoesten en of branderig gevoel

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bobeco

vandaag is mij niet slecht afgegaan. wat had ik bij de dokter moeten doen?

als je tegen een dokter zegt .gisteren ging het zo slecht maar vandaag weer veel beter wat moet die man dan van je denken?

ik weet zelf ook niet wat ik ervan moet denken.. ik heb vanmiddag gefitnest, dat ging goed, ben ook niet buiten adem want ik fiets ook elke dag. alleen toen ik vanavond ging eten moest ik weer hoesten en kwamen er slijmen los. daarna nog 50 minuten gewandeld aan zee. ineens kon ik heel ver inademen en heel diep zonder iets te voelen .volgens mij is de long inhoud wel goed.ook ben ik niet afgevallen maar juist iets aangekomen volgens de weegschaal .ik weet het ook niet meer.

Bobeco

Ik heb vandaag de dokter gebeld ,want het was vanochtend heel erg.en word nu niet meer serieus genomen,

vanochtend kreeg ik het echt benauwd en deed het pijn in de linkerzij/rug bij inademen .

de dokter hoorde mij kuchen. ik heb echt een kriebel in mijn keel steeds maar volgens de dokter is dit omdat ik moet ophouden met kuchen. het komt er dus op neer dat het mijn schuld is dat ik kuch. maar mijn luchtwegen voelen geirriteerd en daardoor ga ik juist toch kuchen?

volgens de dokter is het normaal dat ieder mens 5 keer per jaar luchtwegen infecties krijgen. volgens hem heb ik dus nu enkel een luchtweg infectie en is er niks met mijn longen aan de hand.maar voor mij voelt dit toch anders. hij zegt ook dat het 3 tot 6 weken kan duren maar ik zit er al mee vanaf half maart. toen zei hij weer dat ik gemiddeld zat. ik weet het dus ook niet meer.  hij stelde voor om het nog eens 2 tot 3 weken af te wachten en  wil verder geen actie ondernemen zoals longfoto of bloedonderzoek.

Meneer Tandor ik had zoiets eigenlijk wel verwacht toen u zei je had de dokter moeten bellen..

moet ik mij er nu maar bij neer leggen of naar de weekend arts gaan?

Reageren
    John (moderator)

Naar de weekendarts hoef je niet te gaan, die zal dan zeggen ga morgen even naar je eigen huisarts. Wacht gewoon nog even 2 weekjes. Iets ernstigs kan het eigenlijk niet zijn, als je hebt gefitnest, gefietst en aan zee gelopen zonder problemen.

Reageren
    Bobeco

ik ben altijd wel in beweging en mijn conditie is daarom niet slecht want ik pak elke dag de fiets om overal naartoe te gaan. ik denk dat ik daarom niet snel buiten adem ben.

toch twijfel ik aan het verhaal van de dokter .hij heeft het over een luchtweginfectie maar ik hoest geen geel of groene slijmen op.en bij een luchtweg infectie heb je toch juist altijd groen of geel slijm.  mijn slijm is juist helder wit. dit lijkt mij dan toch niks met een infectie te maken te hebben????

overigens heb ik wel eens een luchtweginfectie gehad en dat voelde toch geheel anders aan.daarbij was het slijm ook geel van kleur.maar bij die luchtweginfectie had ik ook griep. nu heb ik totaal geen griep.dit is gewoon uit het niks gekomen,ik voel mij nu weer best moe ook.

Reageren
    John (moderator)

Bij een luchtweginfectie hoef je niet altijd een griep te hebben en hoeft het slijm ook niet altijd groen/geel te zijn.

Reageren
    Bobeco

Ok dat wist ik dan niet, maar ik voel mij nu ineens zo moe, zo voelde ik mij zondag ook,

een heel moe gevoel in mijn hoofd,een aangeslagen zweverig gevoel

net even een paak km gefietst naar een winkel in de buurt en het lijkt wel of ik onder invloed rijd, net of ik midden in de nacht uit mijn slaap ga fietsen.het reactievermogen is traag en het vreemde is dat mijn benen gewoon wel fit aanvoelen. alleen mijn hoofd is zo slaperig dat ik dat niet goed bij kon houden.

verder voel ik steeds een blokkade in mijn keel, heel erg vreemde klachten want ik heb nergens geen pijn.,

Reageren
    John (moderator)

Misschien moet je eens even wat rustiger aan doen

Reageren
    Bobeco

Ik doe al niks? ik heb geen werk en niks om handen.

nu met de avond voel ik mij weer iets beter. ook iets minder moe maar wel pijn in de rug. de klachten wisselen dus nog wel eens.behlave dat ik het in de luchtwegen blijf voelen.

Reageren
    John (moderator)

Ik had het over fitnessen en fietsen…

Kijk de komende 2 weken even het het gaat. En anders terug naar de huisarts

Reageren
    Bobeco

Nou ik deed normaal gezien 5 keer per week fitnes,maar sinds begin dit jaar kreeg ik een elleboogblessure en kon ik niet alle oefeningen meer. dus werd het beperkt. ik doe het nu 2x per week en met mijn elleboog gaat het inmiddels alweer beter.

het was het buitenste gewrichtje van de onderarm/elleboog waar ik last van had, dit kwam door steeds druk erop te zetten met duwende oefeningen.

2 jaar geleden heb ik fanatiek hard gelopen en kreeg toen last van mijn heup,dus daar kon ik ook al mee stoppen. ik had een hartslag van 45 slagen per minuut.ik heb altijd gesport vanaf mijn 23ste ,vanaf toen ben ik gestopt met roken maar ben altijd al blijven hoesten vanuit die tijd.ik ben misschien toch al zwak op mijn luchtwegen.want ook bij vochtig weer kreeg ik last van veel slijm vorming.ook bij spanningen word dit verergerd. ik heb toen ik 23 was eens longfoto’s laten maken en testen gedaan maar er kwam toen niks uit. ik ben eigenlijk best wel bang nu want ik heb een aantal jaren veel rontgen foto’s laten maken omdat ik met mijn gebit niet lekker heb gezeten.ik weet niet of al die straling wel goed is geweest? ook heb ik nog wat opknap projecten van motoren voor de hobby gedaan waarbij veel spuitwerk bij kwam kijken.dit wel zoveel mogelijk buiten gedaan met verf spuiten uit spuitbussen voornamelijk. maar toch .je krijgt altijd wel wat binnen natuurlijk. vandaar ook wel een beetje mijn angsten nu.

Reageren
    Bobeco

Opmerkelijk blijft toch ,en dat zou ik wel eens willen weten?

als ik gegeten heb krijg ik pijn in mijn rug .net boven mijn linkernier,

gisteren avond na het eten reed ik mee met iemand in de auto en kreeg het erg benauwd toen ik op de autostoel zat. we gingen een wandeling maken in een bos. eenmaal aangekomen de auto uit ging het weer beter.

ik vraag mij af.komen je longen in de verdrukking bij een volle maag en zitten?

ik heb hier anders nooit last van gehad.of is dit een teken dat er iets niet goed zit nu?

Reageren
    John (moderator)

Je longen komen zo niet in de verdrukking. Het is dan eerder de maag die de klachten veroorzaakt.

Reageren
    Bobeco

Ok dan de maag, ik eet best wel aardig veel moet ik zeggen.

eigenlijk ben ik iemand die de hele dag door wel eet. is ook een beetje verslaving of gewoonte denk ik.

kan dan misschien dat branderige gevoel ook uit de maag vandaan komen?

vanavond met warm eten voelde ik elke hap die ik slikte branden tussen mijn schouderbladen..

Reageren
    John (moderator)

Te veel eten, te vet en veel suikers, kunnen daar best wel invloed op hebben.

Reageren
    Bobeco

suiker eet ik minder dan jaren geleden, als ik honger heb dan eet ik vaak een appel of een boterham ipv snoep

vet eten doe ik ook niet eigenlijk,maar veel eten wel

Reageren
Reageer op: Hoesten en of branderig gevoel
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.