Zoeken Vraag het forum

6 jarig kind wordt gepest met een scheve hoofd.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • tissam

mijn 6 jarig zoontje wordt gepest omdat hij een erge scheve hoofd heeft. zijn oren staan ook niet gelijk.ook in ijn voorhoofd niet gelijk. nu is mijn vraag kan er cosmetisch niks aan gedaan worden aan het hoofdje.

groetjes,

tissam

4 reacties
    Reageren

Bij baby’s vormt de fontanel een kritieke plek, omdat de hersenmassa erachter veel minder goed beschermd is. Bij het volgroeien van de schedel wordt de fontanel gesloten.

De fontanel groeit helemaal dicht rond de leeftijd van 12 tot 18 maanden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fontanel

Reageren
    Emma

Hai, altijd treurig dat pesten. Ik denk dat je deze vraag het best met je huisarts kunt bespreken. Laat je weten hoe het verder gaat met de kleine man?

Sterkte Emma

Reageren
    Anoniem

Goedeavond, dat is erg vervelend dat kinderen pesten.
    Ons zoontje is te vroeg geboren, en wij moesten een jaar op fysiotherapie met hem, om zijn hoofdje mooi rond te krijgen.
    Dit heeft goed geholpen. Maar als zijn hoofdje niet mooi rond zou
    worden, dan kreeg hij een helmpje, die wordt operatief erop gezet, er worden bouten in zijn schedel gedraait.

Misschien is zo een helmpje de enige oplossing om alsnog een mooi rond hoofdje te krijgen.
    Sterkte met je ventje.
    groetjes Simone

Reageren
    Sereen

Hoi Tissam,

Ik weet niet of je dit nog leest aangezien dit bericht al van een paar jaar geleden is.

Maar ik heb hetzelfde met mijn zoontje. Hij is nu 2,5 jaar en heeft ook nog steeds een beetje een scheef hoofdje. Ook ben ik bang dat hij hier later mee gepest zal worden.

Hoe is het nu met jouw zoontje? Is het in de afgelopen jaren nog wat beter geworden of is hij er nog aan geholpen?

Graag hoor ik van je.

Mvg,

Sereen

Reageren
Reageer op: 6 jarig kind wordt gepest met een scheve hoofd.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.