Zoeken Vraag het forum

baby 6 weken, hoofd gestoten.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey iedereen! Ik pieker me suf om het feit dat mijn 6 weken oude dochter daarstraks haar hoofd flink gestoten heeft tegen een tegel in de badkamer! Ik voel me zo schuldig! Ik had haar vast en draaide me en voor ik het wist, boenk tegen de tegel. Ze weende en ben dan naar de spoed vertrokken.

Daar hebben ze haar oppervlakkig onderzocht. Ze wilde geen scan maken omdat ze weende en niet moest braken na haar maaltijd. Wat ik begrijp want lijkt me ni echt gezond voor de baby. Ze hebben wel haar reflexen en ogen getest.. volgens de kinderarts moest ik me niet teveel zorgen maken, maar wel in het oog houden!

Maar nu maak ik me wel zorgen omdat we nog altijd niet weten of ze een intern letsel heeft.

Ze kijkt wel recht in het licht, is redelijk actief (zelfs moeilijk int slaap te krijgen) en heeft nog steeds niet moeten braken…
    Maar ik heb gelezen dat dit later wel kan opkomen!
    Kvoel me zo’n verschrikkelijke moeder! En onze baby is nog zo’n lief schatje!

Wat kan het ergste zijn dat er kan gebeuren? En denken jullie dat ik me nog zorgen moet maken?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een babyhoofdje kan wel tegen een stootje.
    Als ze moet braken is dat een teken van een hersenschudding. Dan wel meteen contact opnemen met de spoed.

Reageren
    Anoniem

Dank je tandor! Maar wanneer is het braken en wanneer is het gewoon een kwestie van gewoon teruggeven na de voeding? Hoe weet ik of er een interne bloeding is als ze geen ct scan willen uitvoeren en kan er hierdoor een mentale achterstand door veroorzaakt worden? Ze kon op nog geen 6 weken tijd haar hoofd al optillen en ze volgt sinds ze 7 weken is al speeltjes met haar ogen. Ze slaapt snachts ook al door… Volgens de kinderarts is dit al zeer vroeg. Is dit ook mogelijk moest ze een hersenschudding of bloeding hebben? Ik maak me nog enorm veel zorgen en voel me superschuldig! Ik zou het me nooit kunnen vergeven moest ze iets mankeren door mijn toedoen! Ik hou enorm veel van ons dochter en heb zoveel schrik dat ze nu nog (na bijna 2 weken) nog één of andere flauwte of aanval gaat krijgen omdat ze mss een interne bloeding heeft. Is dit mogelijk?

Reageren
    John (moderator)

Een babyhoofdje kan best wel tegen een stootje.
    Braken gebeurt spontaan. Direct na een voeding wat opgeven is geen braken. Als er iets ernstigs aan de hand zou zijn geweest, was dat allang duidelijk geworden. Ik zou me dus maar geen zorgen maken.
    Ik begrijp wel hoe je je voelt. Ook wij hebben ooit baby’s gehad.

Reageren
Reageer op: baby 6 weken, hoofd gestoten.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.