Zorgen om heel kleine piemel zoon

Hij zegt dat hij niet wil dat er iets aan gedaan wordt. Als hij dat zou willen zou ik dat oke vinden. Maar het voelt niet goed om dit tegen zijn wil in te doen. Hij is nou eenmaal hoe hij is, dat blijf ik toch volhouden. Ik heb het idee dat jullie het echt zien als iets wat niet goed aan hem is, maar zo zien ik en mijn zoon het niet. En inderdaad het gaat om zijn lichaam en als hij iets niet wil dan ga ik hem daar niet toe dwingen.

Reageer

Beste Anna,

Uiteraard wil je zoon het liefst dat er niets aan gedaan wordt, maar hij is nog een kind en kan waarschijnlijk de gevolgen niet inzien. Denk er zelf even goed over na. Ik heb een vriend die ongeveer hetzelfde probleem heeft en hij had heel graag gewild dat er wat aan gedaan was toen de mogelijkheid daar nog was.

Hij heeft er vanwege schaamte nooit met zijn ouders over gesproken, en dus toen hij er eindelijk over sprak, kon er al niks meer aan gedaan worden. Denk er dus echt goed over na! Ook over wat John verder zei over andere gevolgen.

Reageer

Het gaat niet om of hij 'niet goed is' en hij het niet wil. Dat is niet waar het om gaat.

Toen ik 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 was, had ik geen flauw benul dat wat ik mankeerde mijn leven later zo ontzettend zwaar zou maken. Problemen stapelen zich alleen maar verder op, en dat wist ik als kind en puber echt niet. En mijn ouders denk ik ook niet. Maar u bent er nu al heel vaak hier op geattendeerd...

Hersenen zijn pas laat uitontwikkeld, daarom mag je kind nu ook geen alcohol meer drinken in de kwetsbare leeftijd.
    Maar u denkt dat zijn hersenen nu wel al genoeg volgroeid zijn om volwassen beslissingen over zijn gezondheid te mogen en kunnen maken?

Zou u hem ook niet willen tegenhouden als hij schadelijke beslissingen zou maken? Als hij bv als 14 jarige dronken wilde worden bij u thuis? Of zou u dan wel als ouder ingrijpen?

U en hij vinden het geen probleem. Hij is geen 20 of 30 en dus een jonge man, hij is nog maar 12. Een kind. Hij zal een fijn kind en man worden, maar waarom door uw keuzes dan toch met blijvende zichtbare en voelbare beperkingen???

Nogmaals: wat vind uw huisarts ervan om er niets aan te doen, en over het idee daarachter dat u niet tegen uw kind wil ingaan?

Reageer

De huisarts zegt dat het in principe geen kwaad kan omdat zijn piemel nog kan gaan groeien, hij zit laat in de puberteit. Ze zij dat het wel onder gemiddeld is maar dat komt vaker voor zegt ze.

Reageer

De omvang van je penis is enorm belangerijk en kan je leven ingrijpend veranderen. Ik heb als kind best problemen hiermee gehad. Was zelf erg lang en groot als kind (op mijn 12e rond de 1.90) en alles was groot aan mij behalve mijn penis. Dit heeft tot op de dag van vandaag invloed op mijn zelfvertrouwen (douchen met gym en op sport was een onzekere hel). Wel moet ik er bij zeggen dat ondanks ik sinds mijn 12e maar 3 cm ben gegroeid in lengte (ben nu 192/93) mijn penis een soort inhaalslag maakte en ik van ongeveer 6 cm en rietjes formaat in stijve toestand naar 16/17 cm en vrij dik ben gegaan. Pubertijd is een gek iets en er kan nog van alles gebeuren.

Reageer

Ik zou er alles aan doen wT beyreft je zoon.ik heb geen micropenis q3 cm maar daar heb ik mijn leven lang al laxt van..ben nu 57

Reageer
Reageer op: Zorgen om heel kleine piemel zoon
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief