Zorgen om heel kleine piemel zoon

Ik maak me zorgen over mijn zoon. Is misschien een beetje raar. Maar hij is nu 12 jaar en hij een een heel klein piemeltje. Ik heb hem even opgemeten en hij is 1,5 cm. Heel klein dus. Volgens de defenitie zelfs een "micro-penis". Ik maak me zorgen over zijn latere seks. Kan dat wel als die zo klein is? Gaat hij nog veel groeien? Hij heeft nog geen schaamhaar. Wel fijn dat hij ee geen problemen mee heeft zelf. Hij schaamt zich er ook niet voor gelukkig, hij loopt hij wel eens naakt door het huis en hij kleed zich zelfs in het openbaar om als we bv gaan zwemmen.

Reactie

Daar moet je dan toch mee naar de huisarts. Hij is er zich nog niet van bewust, maar dat schamen komt wel

Reactie

Ik heb gezegd dat we even naar de dokter gaan tegen hem en hij vroeg: 'waarom?'. Ik stond een beetje met mijn mond vol tanden, ik heb maar gezegd dat er een onderzoekje komt. Omdat dat dat verplicht was. Ik weet dat dat niet zo is maar ik wil hem er niet mee lastig vallen. Ik wil niet dat ik hem op idee├źn breng, dat er iets niet goed is ofzo. Ik heb ook met de huisarts (een vrouw) afgesproken dat we het er met hem niet over gaan hebben. En dat ze het na het onderzoek even onder vier ogen mag bespreken.

Reactie

Ik ben inmiddels geweest met mijn zoon. Hij vond het geen enkel probleem om alles uit te doen. Geen schaamte gelukkig. Ze heeft even goed gekelen naar zijn piemeltje en ze heeft tegen mij gezegd dat ie wel een zogenaamde micro-penis heeft, dat komt vaak door een tekort aan testosteron, we zijn doorgestuurd om de waardes testosteron op te meten. Die zijn behoorlijk aan de lage kant maar ik heb besloten om het voorlopig maar te laten. Het kan verder geen kwaad. Als hij er later last van heeft kan er altijd nog iets aan gedaan worden.

Reactie

Hoi,

Vind je het niet een beetje raar om je zoon niet gewoon te betrekken hierbij?
    Het gaat wel over zijn lichaam. Hij is 12, komt straks in de puberteit en zal er dan zeker mee geconfronteerd worden dat hij "anders" is dan andere jongens van zijn leeftijd,met alle stress van dien.
    Beter het nu bespreekbaar maken lijkt mij,dan dat hij dat straks uit schaamte niet meer durft.
    En als er een start gemaakt kan worden er wat aan te doen, geef je hem een kans op een normalere puberteit.

Reactie

Hiervoor geldt: Hoe later hoe moeilijker. Op het moment dat er voor hem een schaamtegevoel gaat ontstaan, en dat kun je binnenkort toch wel verwachten, duurt het nog lang voordat er veranderingen gaan optreden. En waarschijnlijk heb je geen idee hoezeer je daarmee gepest gaat worden. Bovendien is een testosterontekort niet alleen van invloed op de groei van zijn geslachtsorgaan. Ik begrijp dan ook niet zo goed dat je het uitstelt totdat hij er last van gaat krijgen. Eigenlijk zou je dit toch voor willen zijn

Reactie
Reageer op: Zorgen om heel kleine piemel zoon
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief