Zoeken Vraag het forum

al 2 maand verkouden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Margot

Mijn dochter van 12 is al 2 maanden aan 1 stuk verkouden.

Wat kan ik hieraan doen?

11 reacties
    Reageren
    Catootje

Bepaalde voedingssupplementen als zink, vitamine C en D helpen je weerstand te verbeteren. Daarnaast zijn er nog natuurlijke middelen, zoals vlierbessenextract. Zorgen voor voldoende rust en slaap. Slapen in het donker is belangrijk. Advies vragen in de betere vitaminezaak of bij natuurgenezer.

Reageren
    John (moderator)

Naar de huisarts gaan?

Reageren
    Margot

Huisarts is met verlof. Ik heb een grote schrik dat ze leukemie zou hebben. Ik lees op internet dat dit vaak symptomen zijn van acute leukemie. Zij heeft wel een gezonde eetlust en is niet overdreven moe. Heb echt schrik. Ook al omdat ze vanaf juni vitamine D neemt en haar weerstand dus ok zou moeten zijn

Reageren
    John (moderator)

“Ook al omdat ze vanaf juni vitamine D neemt en haar weerstand dus ok zou moeten zijn” De “weerstand” is niet afhankelijk van vit D. Het kan helpen maar daar zijn toch meer dingen voor nodig.

Als de eigen huisarts met verlof is, dan is er altijd een vervangende huisarts beschikbaar

Reageren
    Margot

Probleem is dat ik zware hypochondrie heb en ik dus vrees dat de HA mij niet serieus gaat nemen

Reageren
    Margot

Denkt u dat ze bij leukemie ook moe zou zijn en minder eetlust?

Reageren
    John (moderator)

Maar jij hebt de klachten toch niet? En ik zie ook niet reden om aan leukemie te denken.

Reageren
    Margot

Heb afspraak met HA. Ze heeft nu ook eczeem en een cirkeltje met blaasjes op haar arm (gordelroos?)

Eczeem heeft ze nog nooit gehad. Dit wijst toch allemaal op verminderde weerstand en terugkerende infecties. Dat kan toch allemaal op leukemie wijzen? Zou leukemie sneller gaan?

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Daar zal dan toch wat onderzoek voor gedaan moeten worden

Reageren
    Margot

Ik begrijp dat u dit zegt. Ik weet niet of u ervaring heeft met leukemie. Ik zou graag weten hoe snel iemand ziek wordt of met klachten kan rondlopen voor hij echt ziek wordt. Zij is springlevend, eet heel veel en is niet bepaald moe. Ben doodongerust ?

Reageren
    John (moderator)

Dan lijken het toch geen klachten van leukemie.

Reageren
Reageer op: al 2 maand verkouden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.