- Anoniem16 mei 2014 om 07:29
Ik heb een dochter van 6,5maand oud en ze is al sinds begin van het jaar alleen maar verkouden. Ze heeft van de huisarts al 2x een antibiotica kuur gehad zonder succes. En nu sinds een maand ventolin pufjes. Dit helpt alleen tegen de piepende ademhaling ’s nachts, maar ze is nog steeds erg verkouden, snotneus, hoesten, verstopt en regelmatig verhoging of koorts. Hierdoor slaapt ze slecht en drinkt ze onrustig, omdat ze door haar neus weinig lucht krijgt.
De huisarts denkt dat het steeds een andere verkoudheidsvirus is. Maar is er echt niets wat ik voor mn dochtertje kan doen?
Ik heb alles al geprobeerd: zoutoplossing, gesneden ui onder haar bed, stomen, hoofdeinde van haar bed verhoogd, huis luchten, huis zo stofvrij mogelijk. Ik heb geen idee wat ik meer kan doen voor haar.8 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 mei 2014 om 07:38Als de klachten al zo lang aanhouden en er geen verbetering optreedt, is het tijd om een verwijzing te vragen naar de kinderarts.
ReagerenAnoniem17 mei 2014 om 10:44Omdat het met de groei en gewicht nog goed gaat, ziet m’n huisarts geen reden om naar de kinderarts te gaan, omdat die waarschijnlijk dezelfde bevindingen gaat hebben dat het steeds een verkoudheidsvirus is. Maandag moeten we weer naar het consultatiebureau, dan weet ik hoe het nu is met haar groei. Mocht er achterstand zijn, of achteruitgang dan krijg ik sowieso een verwijzing.
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2014 om 11:16[quote]Omdat het met de groei en gewicht nog goed gaat, ziet m’n huisarts geen reden om naar de kinderarts te gaan[/quote] Dit slaat natuurlijk nergens op! Je komt niet bij de huisarts voor de groei en het gewicht maar omdat je kindje al 4,5 mnd verkouden is. En het een heeft niets met het ander te maken. Hij schroomt niet om Ab’s en ventolin voor te schrijven voor een baby. Een kindersarts is niet alleen voor groeiproblemen. Het afweersysteem van je kindje is in ieder geval zwak, anders was ze niet zo lang verkouden. En iedere keer een nieuw verkoudheidsvirus slaat ook als een tang op een varken. Mijn huisarts kwam hier zo niet mee weg.
Reageren
Vraag maandag dan wel om een verwijzing. Er zal toch wat beter naar de klachten gekeken moeten worden. Laat even wat weten als je maandag bent geweest. Succes maar vooral beterschap voor je kindje.Anoniem20 mei 2014 om 22:53Hallo Tandor,
Ben inmiddels bij het cb geweest. Ik heb van de arts een brief mee gekregen voor m’n huisarts met het advies om door te verwijzen naar een kno arts. Vanwege het snurken, vocht achter de oren en roodheid achterin de keel vermoedt ze dat het met de neusamandel te maken kan hebben.
Reageren
Ze zei er wel bij dat ze eigenlijk meestal bij minimaal 8 maanden pas willen behandelen, maar omdat de zomervakantie tegen die tijd al begonnen is, kan het geen kwaad om nu al te gaan.
Ben in ieder blij dat deze arts ook vond dat het tijd was voor een doorverwijzing.Anoniem20 mei 2014 om 22:57Qua groei en gewicht is ze gelukkig nog gewoon op schema trouwens.
ReagerenJohn (moderator)
20 mei 2014 om 23:16Op groei en ontwikkeling heeft dat ook geen invloed. Daarom vond ik de opmerking van je huisarts ook dom.
Reageren
Nu wordt er in ieder geval iets aan gedaan en komt je kindje van de verkoudheidsklachten af. Heb je de doorverwijzing nu dan wel gekregen?Anoniem2 juni 2014 om 10:33Helaas geen verwijzing gekregen. M’n huisarts is ervan overtuigd dat ze voor het eerste jaar toch niet zullen opereren. Dus wilt hij afwachten totdat ze 8/9 maanden oud is met doorverwijzen.
Reageren
Ik moet komende donderdag voor mezelf ook naar de kno arts, dan ga ik de arts vragen of het echt de bedoeling is dat mn dochter 10 maanden lang ziek blijft voordat ze opereren of dat ze al eerder behandeld kan worden. En hopelijk krijg ik een bevestiging dat ik al bij de kno arts terecht kan met m’n dochter.John (moderator)
2 juni 2014 om 15:59Ik liet me dit niet bieden door mijn huisarts!
Reageren
Als de arts van het CB van menig is dat je doorverwezen moet worden heeft je huisarts te volgen. Neem contact op met de arts van het CB en vertel wat de arts zei.