- Anoniem22 februari 2016 om 13:32
Hallo,
Een week of 3 a 4 geleden heb ik griep gehad, dat begon met een hele droge keel en veel taai slijm (zonder koorts) … Heeft bijna 2 weken aangehouden) Daarna uiteindelijk een blaasontsteking gekregen, kuur gehad.. En toen was de keelpijn eigenlijk ook weg… Nu heb ik weer sinds een kleine week geleden last van mijn keel, een kant van mijn keel is ook opgezet naast mijn huig (het hangt lager als de andere kant)… Daarvoor naar de dokter geweest, maar die zag niks. Uiteindelijk diezelfde avond naar de huisartsenpost gegaan, de vrouw vermoedde een virale keelinfectie. Maar nu begint sinds een aantal dagen naast de andere klachten ook een heel drukkend gevoel te komen bij de schildklier ook slikken voelt erg beklemmend, en het lijks wel als dat ik heb gegeten er eten blijft hangen (stukjes). Verder ben ik niet neusverkouden, geen koorts…. Ook had ik een kuur gekregen amoxicilline die ik nog anderhalve dag moest gebruiken tot die klaar was, maar dit heb ik de middag van de avond dat ik naar de huisartsenpost ging gestopt, ik kreeg last van wat uitslag et cetera (niet in erge maten)…. Ik weet niet meer wat te doen!!! En wat dit kan zijn?! Herkent iemand dit??
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 februari 2016 om 14:44Het is mogelijk dat je een schimmelinfectie hebt. Dat kan door de amoxicilline komen.
Reageren
Ga met de klachten naar de huisarts.Anoniem22 februari 2016 om 15:06Hoi tandor, bedoel je dan de candida ? Want heb daar een kuurtje voor genomen, gisteren de laatste tablet. Had ook meer last van vaginale afscheiding toen ik begon met de amoxicilline. Alleen voor de amoceline kuur werd mijn keel dus al zo dik (op de foto vanbinnen)?
ReagerenJohn (moderator)
22 februari 2016 om 15:51Candida is inderdaad mogelijk.
ReagerenAnoniem22 februari 2016 om 16:50En dat opzwellen van de keel? DAt is nu ongeveer een week? Kreeg ik net voordat ik aan de amoceline ging… Heb verder geen koorts.
ReagerenJohn (moderator)
22 februari 2016 om 17:03Je hebt daarvoor ook een kuur gehad voor de blaasontsteking. Dus de schimmelinfectie kan al eerder zijn ontstaan. De tweede kuur met amoxicilline heeft het dan dus nog wat erger gemaakt.
ReagerenAnoniem22 februari 2016 om 18:12Maar het zou ook een andere schimmel kunnen wezen in de keel dan candida?? Per wanneer zou ik dan verschil moeten gaan merken? Heb gisteren de laatste tablet ingebracht voor candida.. (Gyno-Daktarin 400mg). En wanneer is het wijselijk om dan weer terug te gaan naar de HA?
ReagerenJohn (moderator)
22 februari 2016 om 18:36De vaginale zetpil zal aan de schimmelinfectie van je keel niets veranderen.
Reageren
Als de klachten aanhouden ga dan naar de huisarts.