- Roy18 oktober 2016 om 15:48
Hallo,
Ik heb nu al 2 weken last van een gevoel in de keel, alsof er iets vast zit en ik niet krijg door geslikt.
Ben al 3 keer bij de huisarts geweest, en 1 keer bij de nightcare en daar kreeg ik de volgende medicatie mee: heb maag beschermers gekregen en een drankje voor de slokdarm te beschermen. Echter heb ik er geen pijn aan, en het is nog steeds niet weg. Heb al bloed laten prikken en daar was niks in te zien. Ik weet geen raad meer en krijg steeds meer paniek erdoor. Ik vraag me echt af wat het kan zijn. Van buiten lijk ik niks te voelen en de dokter/arts ook niet. Echter merk ik dat als ik panikeer ik het gevoel in mijn keel nog erger begin te voelen. Soms als ik er op focus en probeer te voelen waar het zit en me dus weer ontzettend druk begin te maken, voel ik het in me keel en krijg ik braak neigingen, maar er komt niks meer dan alleen maar slijm/spuug uit me mond. Ben ik mij zelf gek aan het maken, of is er iets mis met mij? Ik heb komende maandag ook een afspraak bij de KNO arts, maar daar wacht ik nu al 2 weken op en kan me niet snel genoeg gaan dus ik ga morgen naar de dokter en HOOP echt dat ik meteen een afspraak krijg op de dag zelf of de dag erna bij de KNO arts want ik wil weten wat er in mijn keel zit en waarom het niet weg gaat na 2 weken tijd. Mvg Roy17 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 oktober 2016 om 16:23Doe eens de test op
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestRoy18 oktober 2016 om 22:17Heb ik gedaan, en uit de test komt dat ik geen hyperventilatie heb.
ReagerenJohn (moderator)
18 oktober 2016 om 22:57Dan kan dat alvast worden uitgesloten. Dat is het dus goed dat je naar de kno arts gaat om naar de keel te laten kijken. Het zou een slokdarmspasme kunnen zijn. Hoe meer je daar dan op focust, hoe meer last je ervan zult hebben.
ReagerenRoy19 oktober 2016 om 14:09Wat ik nu ook merk is dat ik een soort van zeurende pijn naar mijn rechter arm in begin te krijgen. Wat kan dat toch zijn?
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2016 om 14:41Heb je ook last van maagzuur of veel boeren?
ReagerenAnoniem19 oktober 2016 om 15:16Het klinkt als globus klachten, totaal niet erg of gevaarlijk!, wel heel vervelend. Een logopedist kan je hier goed mee helpen. Heel veel succes
ReagerenRoy19 oktober 2016 om 17:31Hallo,
Aan: Anoniem: Enig idee hoelang dit gaat aanhouden?
Ik word er langzaam echt gek van, hetr is nu al 2 weken en 2 dagen zo en gaat niet weg.Aan:Tandor: Heb soms wel een het gevoel van buren heel even, maar is meestal als ik iets heb gedronken. Ik heb maagzuur remmers en heb geen last van maagzuur in de keel of dergelijke.
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2016 om 18:02Wacht eerst maar eens even de kno arts af. Als die ook niks kan vinden, bespreek dan met de huisarts de mogelijkheid van een middenrifbreukje
ReagerenRoy19 oktober 2016 om 18:41Ik maak me zelf heel druk over en denk dat het Kanker is, elke dag.
Reageren
Ik weet mezelf niet gerust te stellen en er niet meer aan de denken en word er soms helemaal gek van. Of maak ik me echt gewoon gek en kan het dat niet zijn?John (moderator)
19 oktober 2016 om 19:17Als je je druk maakt worden de klachten alleen maar erger.
Reageren
Je moet je niet zelf bang maken.Roy20 oktober 2016 om 13:48Ik probeer me ook rustig te houden nu, en afleiding te zoeken. Echter word het per dag er niet beter op en het gaat niet weg. het doet verder ook helemaal geen pijn, en dat vind ik nu juist zo eng.
ReagerenJohn (moderator)
20 oktober 2016 om 14:16Neem contact op met je huisarts…
ReagerenRoy21 oktober 2016 om 09:21Mijn klieren in mijn keel zijn nu ook dik, symmetrisch, beide kanten even dik meteen onder de kaak. Ik heb dadelijk een afspraak bij de dokter.
ReagerenJohn (moderator)
21 oktober 2016 om 09:43Maar even afwachten dan
Reageren