- Anoniem28 mei 2014 om 22:00
Hallo beste mensen,
Ik ben een jongeman (20 jaar) ben vermoedelijk de laatste tijd redelijk overspannen geweest (door mijn game gedrag..) hier ben ik aan het werken maar toch nog een enkele keer een ernstig draaiend gevoel als ik in bed lig. en af en toe rare lichtflitsen als ik mijn ogen sluit in het donker…
Maargoed ik kamp dus met een probleem namelijk langdurige keelpijn. Dit is z’n 6 weken geleden begonnen nadat ik besloten heb om met keelpijn naar een feestje tegaan waar ik de nodige alcohol en cigaretten heb benuttigd (ja ik rook). Aan het eind van de avond was ik zo hees en schor dit heeft zich z’n 4 dagen aangehouden (tot mijn normale stem weer terug was). Hierna heb ik zeker 2 weken gekampt met veel slijm in mijn keel waardoor het redelijk moeilijk werd om op sommige momenten te spreken (alsof het slijm mijn stem tegenwerkte) waardoor ik extra veel ging hoesten omdat ik onzeker werd van mijn stemgeluid.
In deze periode van 2 weken ben ik nog naar een feestje geweest (jahoor weer gedronken en gerookt). aan het eind van de avond heb ik een aantal keer slijm opgehaald wat leek achter de neus te komen (hier trof ik telkens duidelijk aanwezig bloed bij) toen schoot de angst er ook weer in en heb ik het zeker z’n 20x gedaan…
Na die dag is de keelpijn erger geworden. Ook heb ik veel last van een vieze zure smaak en stinkende adem als ik opsta in de ochtend. Daarbij moet ik in de ochtend ook vele malen mijn keel schoonmaken waarbij er vieze donkergroene drab naar buiten komt.. Ook heb ik last van zuurbranden bij het slapen gaan. In de ochtend is de keelpijn ook altijd erger…
In de middag begint mijn mond erg droog te worden en krijg ik ook vaker last van vreemde, irritantje zweertje(s) in mijn mond die in de avond het ergst zijn. in de ochtend heb ik hier echter totaal geen last van. Ook worden mijn tanden veel donkerder geel naarmate de dag vordert. ook heb ik regelmatig vreemde steken in mijn keel die uitmonden naar mijn hals toe, daarbij komt erbij kijken dat ik mijn keel regelmatig bekijk in de spiegel en deze is toch wel rood. maar ook heb ik aanwezige last van mijn ogen namelijk dat als ik in de openlucht kijk zie ik allemaal vreemde velletjes (spinnenwebjes) voor mijn ogen die nooit meer lijken te verdwijnen. en als ik naar bijv een tafelspreid kijk met dezelfde symbooltjes en ik “tuur” ernaar lijkt het alsof ik aan het hallucineren bent heel vreemd om te beschrijven.
Maar ook mijn uitwerpselen zijn niet meer wat het zijn moet, in deze 6 weken heb ik eenmalig “goed gepoept” dus gewoon hard en aan elkaar gehecht.
Ik maak mij ernstig zorgen maar ik vind het ook moeilijk om naar de huisarts te gaan. omdat ik 20 ben en ik het gevoel heb dat ik me te snel zorgen maak en dat de huisarts ook een vreemd beeld over mij krijgt… (dit lijkt me natuurlijk niet maar dat is weer iets “tussen de oren”)…
Misschien dat jullie dit herkennen als iets van minder extreme maten? en mij eventueel kunnen geruststellen.
(Ik weet dat ik moet stoppen met roken, maar ik zie dit niet als “standaard” rook kwaaltjes… als dit zo mag zijn, is dit wel de perfecte motivatie)1 reactieReagerenJohn (moderator)
28 mei 2014 om 23:01Misschien is het toch goed om even bij je huisdarts langs te gaan en naar je keel te laten kijken. Het is mogelijk dat je last hebt van je keelamandelen. Het roken zal dan niet in het voordeel werken, maar ik denk ook niet dat het als oorzaak moet worden gezien.
Reageren
De spinnenwebjes en de lichtflitsen kunnen nog het gevolg van het gamen zijn. Je hebt je ogen oververmoeid. Laat de huisarts bij die gelegenheid dan ook even naar je ogen kijken.