- Jan23 maart 2013 om 17:06
Hallo,
In midden oktober had ik een aantal dagen verschrikkelijk veel last van mijn oren. Ik kreeg een pieptoon aan mijn linkeroor, kon nauwelijks geluid verdragen met beide oren, ervaarde een soort druk en later werden mijn oorschelpen pijnlijk.
Ik ben naar de huisarts gegaan en hij heeft mij onderzocht, om vast te stellen dat ik ‘slijm achter mijn trommelvlies’ had, iets waar ik eigenlijk weinig over vind bij het opzoeken. Hij schreef mij medicatie voor, namelijk acetylcysteïne en een Avamys-neusspray. Deze hebben uiteindelijk geholpen en ben ik van alle serieuze klachten af, behalve mijn oorsuizen. Ook ervaar ik nog steeds af en toe een soort gekietel aan mijn oren, alsof er een vloeistof uit mijn oren komt, maar het is in de werkelijkheid niks.
Ik heb een MRI-scan laten doen, waar niets werd gevonden. Ik had een afspraak gemaakt met een KNO-arts, mijn oren werden onderzocht en mijn gehoor werd getest. Maar mijn oren waren in orde en er was geen sprake van gehoorschade.
Ik blijf de acetylcysteïne nemen omdat ik het idee heb dat het toch de oorsuizen vermindert.
Recent begin ik ook vreemde steken te voelen in mijn hoofd. Deze doen geen pijn, maar voelen wel jeukerig aan. Ik krijg ze voornamelijk boven mijn linkeroor, aan mijn achterhoofd en letterlijk op het puntje van mijn hoofd. Ik heb het al eerder gehad, maar nu gebeurt het frequenter.Het is allemaal best vreemd. Weet iemand toevallig raad?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 maart 2013 om 18:49Beste Jan,
Vervelend om voortdurend oorsuizen (tinnitus) te hebben. Er kunnen verschillende oorzaken voor zijn.
Reageren
Op onderstaande site kun je veel informatie vinden over o.a. de oorzaken van tinnitus.
Ook wat je er aan kunt doen.Bram24 maart 2013 om 16:30Ik heb geen idee waar deze klachten op wijzen. Gezien al het onderzoek , waaronder een MRI, dat is gedaan en waarbij geen afwijkingen zijn gevonden, zou ik me er in ieder geval geen zorgen over maken.
MVG Bram
Reageren