Zoeken Vraag het forum

Oorsuizen en kaakpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Blaugrana85

Hoi,

Ik heb sinds een drietal weken last van vervelende oorsuizen, een scherpe pieptoon, alsof ik naast een oude tv sta.

Dit was plots begonnen na een stoot tegen mijn schouder/nek. Maar heb ook al vele maanden last van pijn in het aangezicht (kaakgewrichten)….

Ben al bij de KNO geweest, gehoortest gedaan met beetje oorschade aan het rechteroor, maar nog boven de grens. Heb cortisone gekregen, maar dat heeft tot op heden nog niet geholpen.

Ben dan ook maar bij de ostheopaat geweest, die zegt dat mijn atlas (C1 nekwervel) geblokkeerd zit, wat ik opzich wel vreemd vind aangezien ik niet echt nek- of rugpijn heb.

Nu merk ik vandaag aan de rechterzijkant van mijn hoofd een inwendige knobbel. Ik maak me dus best zorgen en vooral het oorsuizen is erg vervelend…

Ik moest van de ostheopaat nu een maand Ginkgo Biloba innemen (voor betere doorbloeding) en dan weer een afspraak maken, maar heb er dus niet veel vertrouwen in en weet niet wat ik moet doen nu?

2 reacties
    Reageren
    G.

Hey,

Ik heb gelijkaardige klachten, waar zit bij jouw die knobbel juist ?

Ik heb zelf een atlascorrectie laten uitvoeren zonder restultaat, bij mij zit die knobbel aan de rechterkant van mijn achterhoofd, aan de sub-occapitalen, 1 van die spieren is verbonden met de atlas, en volgens mij trekt die daarom scheef.

Het kan zijn dat die knobbel een zenuw belemmert, en die knobbel kan een triggerpoint zijn, door te veel spanning… Men kan deze triggerpoints ‘releasen’ als het ware door massage therapie of door dry needling.

Ik heb nog maar net voor de zoveelste keer mri laten nemen van mijn nek, en daar was zoals gewoonlijk niets op te zien, gek word ik ervan. Wat jij best ook eerst laat doen uiteraard.

Je kan aan je opperste trapezius ook triggerpoints hebben met klachten in je gezicht als gevolg, ze noemen dit afgeleide pijn. Ook triggerpoints in je sternocleidomastoid kunnen oorsuizen als gevolg hebben.

Dit kan je verhelpen door naar een myofasciale therapeut te gaan.

Hopelijk heb je hier iets aan

Sterkte

G.

Reageren
    @kaakklachten

Hoi Bluegrana,

wellicht kan een orofaciaal (kaak) fysiotherapeut je helpen? Dit soort klachten kunnen vanuit het kaakgewricht of spieren komen.

denieuwedam.nl

Reageren
Reageer op: Oorsuizen en kaakpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.