Zoeken Vraag het forum

aanhoudende keelpijn en oorpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bezorgt

Beste mensen,

Ik weet niet goed waar ik dit moet noteren… Ik kan het evengoed in het forum van mond of kanker plaatsen.

Een zeer dichte persoon die me nauw aan het hart ligt is al bijna 2 maanden ziek.

Het begon met een wat grieperig gevoel. Hiervoor kreeg die persoon 2 antibioticakuren… het hielp even, maar niet voor lang.

Er zijn ook scans genomen van de sinussen, maar alles was in orde. Uit het onderzoek bleek het ook niet de ziekte van Pfeiffer te zijn, al zat dit virus nog steeds in het bloed.

Nu is die persoon doorverwezen naar een KNO arts. De klachten zijn nu vooral: Keelpijn en oorpijn, langs 1 en dezelfde kant. Het zachte gehemelte is wit gekleurd en er staat ook iets rood op, het lijkt wel een zweer of een nafte. Die persoon beweert dat het een bolletje is, maar zo ziet het er wel niet uit.

De persoon in kwestie heeft geen amandelen meer. En de huisarts zei dat het om een bacteriële infectie ging, maar dat de oorzaak nog niet bekend is. Hiervoor is ze dus doorverwezen naar de KNO arts.

Na enig opzoek werk kom ik altijd op het zelfde uit. Mond of keelkanker… Wat denken jullie hiervan? Moet ik me zorgen maken?
    Ik ben echt radeloos op het moment

Alvast bedankt…

12 reacties
    Reageren
    Emmeke

Hai, hou oud is die persoon? Rookt hij of zij? Zit er kanker in de familie?

Reageren
    Bezorgt

Hey,

Nee ze rookt niet en drinkt eigenlijk ook amper alcohol… Ze is amper 21 jaar…

Ja er zit kanker in de familie, maar geen keel- of mondkanker. Haar moeder heeft borstkanker gehad. Zij is hier van hersteld(ik weet niet of dit er toe doet?)

Mvg

Reageren
    Joleen

Spruw? Lichen Planus? Aften? Hand- voet- en mondziekte? Candida?

Reageren
    Bezorgt

Alvast bedankt voor de reacties, maar het lijkt op niets van al de opgenoemde verschijnselen…

Het is alsof dat wit, puur de huid is van dat zacht gehemelte, ik kan het moeilijk beschrijven.

Wat denken jullie over de kans van kanker? Moet ik me zorgen maken?

Ik vind het raar dat ze nu al 2 maanden keel- en oorpijn heeft…

Reageren
    Jolet

Ik heb 6 weken keel- en oorpijn gehad. Twee keer een kuur van Amoxilline en Prednison gehad met pijnstilling Doliprane 1000mg. Ik zou terug gaan naar de huisarts. Heeft ze koorts?

Reageren
    Bezorgt

De koorts is er niet meer… ze is ondertussen al 4 of 5 keer geweest in twee maanden tijd.

Ze is nu bezig aan haar 4de antibiotica kuur. Binnenkort heeft ze een afspraak met de KNO arts.

Reageren
    Bezorgt

Ook de adem heeft een rare geur.

Reageren
    Maaike

Houd je ons op de hoogte?

Reageren
    Bezorgt

Zal ik doen.

Niemand die hier kan vertellen of er kans is op kanker?

Reageren
    Gus

Gezien haar leeftijd denk ik niet aan kanker hoor.

Reageren
    Bram

mond of keelkanker lijkt een erg wilde diagnose en is zeker niet het eerste waar aan gedacht hoeft te worden. helaas vermeldt U niet de leeftijd van betrokkene, als die onder de 50 is is de kans nog kleiner. Alleen wanneer Uw vriend(in) zeer veel rookt en veel alcohol nuttigt is de kans op mond en keelkanker fors verhoogt. Dus in eerste instantie geen zorgen, de KNO arts zal zeker goed onderzoek doen en ongeval er toch iets gevonden zou worden dat zou kunnen wijzen op kwaadaardigheid zal hij/zij wat weefsel wegnemen voor onderzoek. Maar nogmaals, op dit moment niet teveel zorgen.

Groet Bram

Reageren
Reageer op: aanhoudende keelpijn en oorpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.