- Pooh20 juli 2025 om 12:06
Omdat ik even geen idee heb waar ik met mijn vraag terecht kan…
Ik heb al bijna 4 weken last van keelpijn. Het is gestart met een keelontsteking (duidelijke roodheid en zwelling van amandelen). Ik kreeg antibiotica maar deze bleek helaas niet te werken.
Na een week opnieuw naar de huisarts, zwelling was beter,.. we waren op de goede weg.
Helaas een week later nog steeds keelpijn.. de huisarts kon niets meer in mijn keel zien. Lichte roodheid maar verder niets. Ze vroeg zich af of ik ooit al klierkoorts gehad heb. Ik had daar geen idee van.
Ik bleek positief te testen voor klierkoorts maar ik kreeg een wat vage uitleg via mail. “De kans bestaat dat het klierkoorts is maar dat dit al weken aan de gang is… Om dan af te sluiten met het kan klierkoorts geweest zijn”Ik heb helaas nog steeds keelpijn en een brokgevoel.. we zijn bijna 4 weken verder.. is dit dan afkomstig van de klierkoorts of niet? Het brengt me in de war en maakt me toch een beetje angstig.
Brufen of paracetamol brengt amper verlichting..
Alvast dankjewel.
In de bijlage mijn bloeduitslagBijlagen:
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
22 juli 2025 om 19:49Het lijkt mij een oud klierkoorts bloedbeeld. Als je klachten houdt: overleg over je onrust en de behandeling.
Reageren