Zoeken Vraag het forum

Vr 1: slechte gehoor / Vr 2: bij stijgen- dalen vliegtuig hfdpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sven

Hallo allemaal,

Ik voel me gauw bezwaard en wil niet zomaar naar een huisarts gaan, vandaar deze twee vragen. Ik ben overigens 26 jaar.

Slecht gehoor

Al een aantal jaar heb ik een minderend gehoor, vooral aan de rechterkant. Het lijkt of het slechter wordt. Verjaardagen of gesprekken met meerdere personen kan ik niet of nauwelijks volgens. Ook een op een gesprekken mis ik vaak wat, waarbij ik elke keer weer om een herhaling moet vragen. Mijn gehoor is niet altijd zo slecht geweest. Tevens ben ik er altijd zuinig op, weinig concerten meegemaakt en als het zo was met speciale oordopjes.

Ik heb het idee dat mijn oren verstopt zijn, maar kan dat langere tijd (jaren) en is hier iets aan te doen? Bijvoorbeeld oren uitspuiten of buisjes? Bij gapen is het gehoor weer even helder.

Vliegtuig stekende hoofdpijn

Al jaren vlieg ik met plezier overal naar toe. Helaas is de fun weg, bij de laatste vliegreizen heb ik enorme last van stekende hoofdpijn en druk bij ogen. Het kan nog een dag duren voordat het voorbij is. Voorheen had ik door de druk wel last van mijn oren, maar dit nog nooit eerder gehad. Ik heb nu speciale vliegoordopjes gekocht, maar ben nu bij mijn volgende vliegreis bang om het weer mee te maken, omdat het lijkt alsof alles knapt vanbinnen. Ik heb gelezen dat het een vernauwing van de buis van eustachius kan zijn, maar waarom heb ik dit dan nu pas?

Kan een huisarts/kno hier iets aan doen?

Dank voor beantwoording van mijn vragen!
    Sven

4 reacties
    Reageren
    Sven

Heeft niemand voor mij tips of ideeën?

Reageren
    Emma

Hai, zelf kauw ik altijd een stukje kauwgom en mijn kindje gaf ik de fles zodat door het slikken haar oortjes open bleven. Je kunt een neusspray gebruiken vlak voor de vlucht, liefst met xylometazoline. Je kunt prefentief een paracetamol nemen voor het opstijgen en landen tegen de pijn. En als je merkt dat je oren toch dichtploppen, doe dan alsof je je neus snuit, dan ploppen ze weer open.

Succes

Reageren
    Thijs

Ik heb ergens gelezen dat wanneer de oren langer dan een halve dag pijn doen je het best een arts kunt raadplegen omdat dat kan wijzen op een beginnende oorontsteking waar antibiotica voor nodig is.

Groet

Reageren
Reageer op: Vr 1: slechte gehoor / Vr 2: bij stijgen- dalen vliegtuig hfdpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.