- Anoniem17 februari 2016 om 19:04
Aankomende zomer ga ik op een reis naar Thailand samen met mijn vriendin. Hierbij hoort natuurlijk de vliegreis inclusief overstap zowel heen als terug. Ik heb van jongs af aan al vaak gereisd per vliegtuig maar elke keer heb ik intense last in mijn oren, voornamelijk bij de landing van het vliegtuig. En ik ben benieuwd of iemand mij kan voorzien van tips om dit te verminderen aangezien ik inmiddels tegen vliegen op begin te zien.
Nu heb ik natuurlijk al genoeg research gedaan en opties geprobeerd om de pijn te verminderen, en hiernaast ook al een dokter bezocht. De gebruikelijke opties als kauwgom kauwen werkt bij mij niet, gapen en druk op mijn oren zetten help mij daarnaast ook niet. Gebruikelijk begin ik enkele dagen voor de vlucht met neusspray en slik ik bij het opstijgen en de daling van de vlucht pijnstillers zoals aspirine. Ik heb speciale oordopjes voor druk regeling en zorg daarnaast er voor dat ik ergens op kan kauwen. Ondanks al deze maatregelingen ervaar ik flinke pijn en zitten mijn oren dag na de landing nog steeds half verstopt en voelt het gevoelig. Ditzelfde gevoel ervaar ik bij duiken wat dan ook niet voor mij weggelegd is hierdoor. Mijn dokter gaf aan dat ik hier gevoelig voor kan zijn en dat er weinig te doen is.
Nu is mijn vraag of iemand hier nog enige tips heeft of hetzelfde probleem ervaart waardoor ik mijn vluchten toch aangenamer kan maken. Niet reizen is zeker geen optie maar ik zou het graag wat minder pijnlijk ervaren. Ik ben benieuwd naar de suggesties en/of verklaring van mijn probleem
Met vriendelijke groet
4 reactiesReagerenAnoniem17 februari 2016 om 20:13Xylomethazoline neusspray gebruiken, maar niet al dagen voordat je gaat vliegen maar vlak ervoor. Deze spray zorgt ervoor dat het neusslijmvlies slinkt en daardoor is er minder last van druk op het oor.
ReagerenAnoniem17 februari 2016 om 20:42Super, dit ga ik zeker proberen. Kunt u ook uitleggen hoe, wanneer tijdens de vlucht en hoe vaak ik dit moet gebruiken? Alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
17 februari 2016 om 20:45De spray 20 minuten voor het opstijgen en het landen gebruiken.
ReagerenAnoniem17 februari 2016 om 21:52Bedankt! Ik ga het proberen
Reageren