- Anoniem20 november 2014 om 08:35
Hallo,
Ik ga zaterdag weer vliegen en elke vliegreis heb ik met de landing een enorme druk in mijn hoofd. Ik ben dan niet per se verkouden (misschien lichtjes) maar toch voelt het letterlijk alsof mijn hoofd op ontploffen staat. Daarnaast krijg ik er meestal oorpijn bij en voelt mijn nek alsof ik een zweepslag heb. Dit is erg pijnlijk en ik wil dit heel graag voorkomen. Als we aan de grond staan is de pijn binnen een paar minuten weg.
Ik heb al eens van die oordopjes voor in het vliegtuig geprobeerd maar die helpen voor geen meter. Ook een keer neusspray gehad van een aardige stewardess en dat hielp wel, alleen was dat toen we al bijna geland waren dus ik weet niet of dit het wondermiddel is.
Is er naast neusspray nog iets anders wat ik kan proberen? Bijv. een paracetamol innemen voor de landing? Ik hoor het heel graag, alvast bedankt!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
20 november 2014 om 11:28En je weet niet meer welke neusspray dat het was?
ReagerenAnoniem20 november 2014 om 14:42Het merk stond er niet op, het waren twee van die plastic staafjes die je per persoon kunt gebruiken. Ik heb nu de neusspray van Etos gehaald met xylometazoline erin, ik las dat dit de werkende stof is.
ReagerenJohn (moderator)
20 november 2014 om 16:19Dat zou heel goed kunnen.
Reageren
Na zaterdag weet je dat. Ik ben benieuwd.
Laat even weten of het heeft geholpen….Anoniem28 november 2014 om 11:18Ik ben inmiddels terug en de neusspray heeft inderdaad geholpen! Ik heb op de heenweg wel wat last gehad van mijn oren maar op de terugweg alleen van een beetje druk in mijn voorhoofd, meer niet. Ik was licht verkouden op de terugweg. Geen enkele keer last gehad van mijn nek, wat echt top was!
Dus voor anderen met dit probleem: neusspray werkt goed, maar wel op tijd mee beginnen (niet halverwege de daling pas).
Reageren