Zoeken Vraag het forum

Hoorproblemen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Eigenlijk best wel een heel verhaal; maar zal het beknopt houden.
    Ter info: geboortejaar : 1950
    M.i.v. vele jaren geleden (10-15) hoorde ik af en toe eens een piep in mijn oren, zowel li. als re. en op dat moment was mijn gehoor minder. Na ca. 5-10 sec. verdween dit weer langzaam en was alles weer normaal.
    Dit kwam eens per ??weken/??maanden voor.
    Ik was daar aan gewend. Echter in 2009 hoorde ik hetzelfde weer, de piep verdween wel, maar het gehoor kwam niet volledig terug.
    In 2010 naar huisarts > KNO geweest, allerlei onderzoeken gehad, vele gehoortesten, ook scans e.d.
    uiteindelijk niets te vinden,geen afwijking en het zou wel in het slakkenhuis zitten, want verder was alles goed en was dat nog de enigste mogelijkheid.
    Na verloop van jaren werd het gehoor steeds slechter en niet geleidelijk aan, zoals t.g.v. ouderdom, maar altijd spontaan. Ik sta s-morgens op en merk dat mijn gehoor slechter is aan een kant, meer ruis en als gevolg daar ook van duizeligheid. Die duizeligheid ging vaak weg na verloop van weken.
    Overigens zijn de klachten li en re verschillend!
    Li: minder horen en vooral de lage tonen bijna geheel weg; re. Zeer slecht horen, bijna niets meer, bij luisteren naar muziek, klinkt dat vals!
    In 2013 naar AZM Maastricht gegaan, weer enkele aanvullende onderzoeken, helaas geen oorzaak.
    In jan. j.l. stond ik op een morgen op en was zeer duizelig en ik had het gevoel dat mijn re. oor nog slechter was. Maar vooral de duizeligheid was erg. Die dag zeer ziek geweest, daarna is het iets beter met de duizeligheid, maar niet goed. Altijd wat draaierig, t.g.v. het oorprobleem/ slechter horen.
    Mijn vragen zijn:
    Is er iemand die zou kunnen bedenken wat er aan de hand is met mijn gehoor?
    Zou dit niet verder kunnen zitten als het gehoor?, dus in de hersenen o.d.; verder nog nooit hoofd / hersenen problemen gehad!
    Is er in dit geval een oplossing voor die duizeligheid, want op zich is dat net zo erg als het niet kunnen horen.
    Indien iemand van de lezers enig idee of suggestie heeft, wat te doen, dan graag Uw reactie.
    Bij voorbaat dank.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een virus op het evenwichtsorgaan kunnen zijn of misschien BPPV
    Lees meer hierover op onderstaande sites

http://www.dokter.nl/forum/keel-neus-oren/254889-virus-op-evenwichtsorgaan

http://www.azstlucas.be/frontend/files/userfiles/files/Patientenfolders/08_BPPV.pdf

Reageren
    Anoniem

Hallo Tandor,
    Dank U voor deze snelle reactie.
    Het BPPV spreekt me wel aan, echter naar mijn gevoel is de oorzaak het plotseling slechter horen, gevolgd door duizeligheid en niet andersom.
    m.vr.gr. Johan

Reageren
    John (moderator)

Dan zou de ziekte van Ménière voor de hand liggender zijn. http://www.hoorzaken.nl/meniere.htm

Misschien iets om met je arts te bespreken.

Reageren
Reageer op: Hoorproblemen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.