- JD13 juli 2023 om 18:08
Allereerst maar scenario schetsen.
Afgelopen zaterdag door stoeien in het water beland, waarbij voor de grap het hevig aan toe ging. Resultaat, gehoorverlies aan een kant in het oor.
Spoedarts geweest dag erna en die constateerde ingetrokken trommelvlies.
Dag erna eigen arts geweest, die gaf aan dat er vocht bij trommelvlies zat en dat dat de reden was voor mijn gehoor. Voorschreven: Prednison 30g met neusspray met mometason. 2keer daags gebruiken en prednison 1x daags 7 dagen.
Ik zit inmiddels op dag 4 nader 5 van prednison en kan niet veel verandering opmerken. Mijn huisarts wou mij niet doorverwijzen ben ik dus overgeswitcht naar een centrum waar meer artsen waren. Die deden dat wel.
Gaven aan dat er op mijn trommelvlies wit (vocht)? zat en geen duidelijke indicatie kan geven of er iets aan de hand is.. (is dat een ontsteking) Dat zou wel mijn gehoorvermindering verklaren.. ze heeft me wel doorgestuurd naar KNO, maar die ziet hier geen haast in en ik hoef pas eind augustus te komen voor controle en gehoortest. Moet ik mij nu zorgen maken? Is het misschien beter te wachten ivm prednison dat het toch verbeterd? Mijn gehoor is nu meer alsof mijn trommelvlies niet open wel, klinkt wat hol en volume is minder, basstonen klinken heel hevig in dat oor nu.
Bedankt alvast voor terugkoppeling1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 juli 2023 om 18:16Dat is en vraag die niemand dus zo kan beantwoorden. Eerst maar eens d kuur afmaken
Reageren