Zoeken Vraag het forum

Conductief gehoorverlies , help!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Katrien

Hoi allen, sinds half mei zit mijn linkse oor wat dicht, alsof je onder water ben geweest. Hij is toen uitgespoten eind mei maar zag er al redelijk Schoon uit. Eind juni opnieuw bij huisarts geweest voor uitspuiten maar dat was niet nodig, oor was prima schoon. Huisarts heeft achter trommelvlies ook gekeken maar alles prima. Vanaf begin juli ook een continue zoom in oor, heel vervelend s nachts ook. Verwijzing KNO arts gehad. Alles daar lijkt in orde. 1 ding: scheef neustussenschot. Ct scan wees geen afwijkingen aan. Nu conclusie ontvangen via medisch dossier , conductief gehoorverlies linkse oor. Er staat uitleg en controle volgt. Telefonisch consult kan pas ivm vakantie eind augustus.
    Ik maak mij enorm zorgen maar helaas kan niemand vd KNO afdeling mij helpen in de vakantie. Heb er enorm veel last van, oorsuizen is erg geworden en is nu net alsof
    De zee continu met een klank schaal in mijn linkse oor blaast.
    Wordt het alleen maar erger en erger ? Ik word letterlijk gek van het geluid in mijn linkse oor, is zeer vermoeiend. Zou er nog iets aan behandeling mogelijk zijn? Ik vind het zo lastig dat je 1.5 maand na de ct scan en uitslag nog moet wachten, hoewel ook weer begrijpelijk ivm de zomervakantie.
    Het enige wat ik met mijn oren aan geluid vooral binnen heb gekregen, is luisteren naar luisterboeken. Dat kan toch zeker niet zo’n dramatisch effect hebben?

3 reacties
    Reageren
    Peter

Vermoedelijk heeft men verkalking van de gehoorbeentjes (otosclerose) of van het trommelvlies vastgesteld. Dit is typisch voor uw klachten.

Reageren
    Katrien

Bedankt voor uw reactie, maar dan zou dit toch vastgesteld kunnen worden op de CT scan, hier is geen otoscelerose geconstateerd.

Reageren
    John (moderator)

Het is al bijna eind augustus. Bespreek dat dan met de arts. Moeilijk om daar zo zonder dossierkennis iets over te zeggen

Reageren
Reageer op: Conductief gehoorverlies , help!

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.