-
Katrien6 augustus 2023 om 14:59
Hoi allen, sinds half mei zit mijn linkse oor wat dicht, alsof je onder water ben geweest. Hij is toen uitgespoten eind mei maar zag er al redelijk Schoon uit. Eind juni opnieuw bij huisarts geweest voor uitspuiten maar dat was niet nodig, oor was prima schoon. Huisarts heeft achter trommelvlies ook gekeken maar alles prima. Vanaf begin juli ook een continue zoom in oor, heel vervelend s nachts ook. Verwijzing KNO arts gehad. Alles daar lijkt in orde. 1 ding: scheef neustussenschot. Ct scan wees geen afwijkingen aan. Nu conclusie ontvangen via medisch dossier , conductief gehoorverlies linkse oor. Er staat uitleg en controle volgt. Telefonisch consult kan pas ivm vakantie eind augustus.
Ik maak mij enorm zorgen maar helaas kan niemand vd KNO afdeling mij helpen in de vakantie. Heb er enorm veel last van, oorsuizen is erg geworden en is nu net alsof
De zee continu met een klank schaal in mijn linkse oor blaast.
Wordt het alleen maar erger en erger ? Ik word letterlijk gek van het geluid in mijn linkse oor, is zeer vermoeiend. Zou er nog iets aan behandeling mogelijk zijn? Ik vind het zo lastig dat je 1.5 maand na de ct scan en uitslag nog moet wachten, hoewel ook weer begrijpelijk ivm de zomervakantie.
Het enige wat ik met mijn oren aan geluid vooral binnen heb gekregen, is luisteren naar luisterboeken. Dat kan toch zeker niet zo’n dramatisch effect hebben?3 reactiesReagerenPeter13 augustus 2023 om 18:59Vermoedelijk heeft men verkalking van de gehoorbeentjes (otosclerose) of van het trommelvlies vastgesteld. Dit is typisch voor uw klachten.
ReagerenKatrien22 augustus 2023 om 20:48Bedankt voor uw reactie, maar dan zou dit toch vastgesteld kunnen worden op de CT scan, hier is geen otoscelerose geconstateerd.
ReagerenJohn (moderator)
22 augustus 2023 om 21:01Het is al bijna eind augustus. Bespreek dat dan met de arts. Moeilijk om daar zo zonder dossierkennis iets over te zeggen
Reageren