- Seeyah20 september 2013 om 08:58
Hallo,
Sinds ongeveer een week heb ik last van een linker oor wat dicht lijkt te zitten en mijn gehoor is hier een stuk mee achteruit gegaan. Tevens heb ik een ontzettend hoge irritante piep in dat oor. Er is hier wel wat vooraf aan gegaan wat hiermee te maken zou kunnen hebben.
[b]3 weken geleden[/b]
Het begon allemaal met een verkoudheid waarbij veel hoesten gepaard ging. en een linker neusholte wat ontzettend verstopt zat. Het resultaat was dat er veel groen/gele slijm uit zowel mijn keel als neus kwam.[b]2 weken geleden[/b]
Naast de verkoudheid is er een stekend gevoel boven en achter mijn oog bij gekomen. Ikzelf dacht aan een lichte ontsteking aangezien het steken maar een paar uur aanhield en daarna verdween. Ik gebruikte op dit moment enkel neusspray en verwachtte dat het allemaal wel over zou gaan[b]1 week geleden[/b]
Het stekende gevoel leek langzaam te verdwijnen en ik dacht dus het ergste gehad te hebben. Echter gebeurde er iets vreemds. Op een avond toen ik gewoon thuis zat schoot mijn linker oor uit het niets dicht binnen een paar seconden met als gevolg dat ik met dat oor een heel dof gehoor had. In de loop van de dagen werd dit erger en er ontstond zelfs een ontzettend hoge piep in dat oor. Ik heb het even aangekeken maar ben uiteindelijk toch naar de huisarts gegaan. Die gaf aan dat hij een beetje vocht achter het trommelvlies zag en het er verder een beetje geiriteerd/rood uitzag. Ik heb antibiotica gekregen om het herstel proces te herstellen.Nu na 4 dagen antibiotica merk ik dat het hoesten stukken minder is geworden en mijn neus zich ook aan het herstellen is. Echter blijft mijn linkeroor potdicht zitten en hoor ik hiermee ontzettend slecht + de irritante hoge pieptoon die met de dag erger lijkt te worden.
Uiteraard heb ik even gegoogled wat dit, naast een ontsteking, nog meer zou kunnen zijn. Ik kwam al snel uit bij plotselinge doofheid en dat hier vrij weinig aan te doen is.
Iemand ervaringen met deze symptonen en mij wellicht zou kunnen geruststellen dat het om enkel een ontsteking oid zou kunnen gaan? Ik merk namelijk dat ik me erg moeilijk kan concentreren op mijn werk en dat meetings en besprekingen lastig zijn omdat ik door mijn slechte gehoor niet alles kan volgen.
Alvast bedankt
Seeyah
9 reactiesReagerenTandor120 september 2013 om 17:01Het lijkt er toch alleszins op dat je klachten een nasleep van de verkoudheid zijn. Vermoedelijk zit er dus nog steeds vocht achter je rommelvlies.
Reageren
Ga terug naar de huisarts en laat je oor controleren.Seeyah24 september 2013 om 07:54Ondertussen heb ik de antibiotica kuur afgemaakt, echter geen verbetering met betrekking tot mijn oor. Het hoesten is wel over maarben ik nogsteeds behoorlijk verkouden.
Wat ook niet echt meezit is dat ik maandag pas bij mijn huisarts terecht kan omda t de praktijk de rest van de week dicht is..
Het gebruik van de neusspray begint inmiddels ook zijn tol te eisen van mijn neus en begint gevoelig te worden. Als ik er nu mee zou stoppen zit ik binnen no-time weer helemaal vol. Wat zou een alternatief kunnen zijn? Meerdere keren per dag stomen wellicht?
ReagerenTandor124 september 2013 om 16:54Stomen is inderdaad een heel goed alternatief.
Reageren
In de apotheek kun je middelen krijgen die je aan het stoomwater kunt toevoegen.Seeyah30 september 2013 om 09:52Ondertussen ben ik vanochtend weer naar de huisarts geweest. Mijn gehoor is nog steeds niet verbeterd en daarnaast ook nog heel verkouden. Ook voel ik aan mijn rechteroor soms wat steken wanneer ik aan het eten ben of de hik heb. De huisarts heeft me de neusspray “Nasonex” voorgeschreven. Iemand hier ervaring mee?
Hopelijk treedt er nu snel verbetering op, erg vervelend om zolang zonder goed gehoor te zitten..
ReagerenTandor130 september 2013 om 17:25Nasonex is prima en werkt goed.
Reageren
Toch zou ik daarbij ook nog stomen.Seeyah23 oktober 2013 om 11:48Nu bijna weer een maand verder lijkt er eindelijk een klein beetje verbetering op te treden. Blijkbaar zat naast mijn linkeroor, die echt potdicht zat mijn rechter ook wat dicht. Gister tijdens het gapen klapten zowel mijn rechter als linkeroor open. Helaas wat te vroeg gejuicht want vanmorgen zaten ze beiden weer dicht.
Echter lukt het me nu door het dichtknijpen van mijn neus en druk zetten op mijn oren mn rechteroor te openen. Links schiet heel af en toe ook open maar veel moeizamer dan rechts.
Jammer genoeg merk ik na een uur dat beide oren weer dicht beginnen te zitten waarna ik ze weer open zou kunnen “ploppen” maar dit is onbegonnen werk aangezien ze toch weer dicht gaan zitten.
Hopelijk dat dit eindelijk het begin is van het hoorbare herstel van mijn oren.
Mij rest vooral nog de vraag of het slecht/schadelijk voor je oren kan zijn als je ze meerdere malen per dagen open probeert te krijgen door er druk op te zetten.
ReagerenCke2 december 2017 om 17:57Diederick.28 december 2020 om 11:32- Ik hoor plots geen lage frequenties meer aan één oor.
John (moderator)
28 december 2020 om 15:04Dan moet je daarmee naar de huisarts gaan een een verwijzing vragen voor de KNO-arts
Reageren