Zoeken Vraag het forum

Constante pieptoon in mijn oren

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Vergeet het maar, je hebt tinnitus en hyperacusis. De H zal wel afzakken de komende weken en zal zo blijven als je je oren voortaan goed beschermd.

De T is zoals die nu is, alleen de interpretatie van de luidheid kan doen ervaren dar hij zachter is op bepaalde momenten, afhankelijk van je stemming.

Sterkte.

Je huisarts kan  weinig voor je doen, behalve kalmeringsmiddelen voorschrijven. Een verwijzing naar de KNO moet eerst gedaan worden, aan hun of weer je HA kan je een verwijzing vragen naar het audiologisch centrum, daar zullen ze je helpen je er mee om te leren gaan, als je dat zelf nog niet is gelukt.

Teun

Hyperacusis is het niet, ben ik vrij zeker van, dat het tinnitus is ben ik bang voor, het klopt inderdaad dat de piep soms meer en minder is. Waar ik overigens wel ben achtergekomen is dat mn piep ongeveer op 3050 hertz zit, en als ik een pieptoon op deze hoogte afspeel, daarna de piep even weg lijkt te zijn. Verder heb ik als ik in ear oortjes in doe, of als er druk op mijn oren komt er meestal een kleine toonverhogin plaatsvind. Niet leuk allemaal dit:’ kalmeringsmiddelen zal ik niet nodig hebben, het ermee leren leven lijkt me (stel dat er chronische tinnitus gediagnostiseerd is) een beter plan.

Reageren
    anoniem

Daar heeft iedereen last van, die toon verhoging, ook bij het gapen etc.

Vaak gaat T&H samen, dan ben je dus een van de gelukkige.

Reageren
    Paul

Je kan hier veel aan doen, google eens naar fasting.

Reageren
    Vempie

Ik heb al zo lang in beide oren een hoge piep. Ik kan me niet eens heugen dat ik het niet had. Wel wordt het steeds harder en irritanter. Ik vind het vreselijk. Ik kon er goed mee omgaan. Maar nu niet meer. Het maakt me knettergek in mijn hoofd. Zo erg dat ik er niet meer tegen kan.

Reageren
    John (moderator)

Ben je ook al bij de huisarts geweest of de KNO-arts?

Reageren
    Tish

Wat kan je tegen piepende geluid in je oor doen?

Reageren
    Ruud

Heey teun

Ik lees dat jij precies hetzelfde heb mee gemaakt als ik alleen dit waren jongeren die hem bij mij in de portiek hebben gegooid op het moment dat ik me voordeur uit liep een enorme klap tijdelijk even doof en nu druk op me oor en een piep mijn vraag is is het bij jou over gegaan of heb je er nog steeds last van ik word er persoonlijk knetter gek van slapen gaat bijna niet meer tenzij in me tv laat aan staan zelf dan komt hij er nog doorheen ik hoop voor jou dat het gepasseerd is en of je tips voor mij hebt

Groetjes ruud

Reageren
    An

Beste Frank, welke tabletten neem je juist? Mvg

Reageren
    Hans

Heb al lange tijd last van tikkende geluiden in mijn ene oor.
    Het begint met tikkende geluidjes; deze bouwen zich zich op gedurende 10 seconden en exploderen dan in een ratel van heldere tikkende knettergeluiden die gemiddeld 15 seconden aanhoudt, dan is het 1,5 minuut stil, waarna het weer begint.
    Zijn er mensen met gelijksoortige klachten?

Reageren
    Mike

Ik heb al 10 jaar tinnitus. In beide oren flinke suis/ruis. Maar heb er mee kunnen leven. Zo mee kunnen leven dat ik het 9 van de 10 keer niet meer hoorde.
    Tot 1 week geleden. Mijn oren zaten vol met smeer. Mijn nek kraakt behoorlijk en waarschijnlijk te zwaar getraind, fitness. En laatste jaar veel stress. Hypochondrie, depressieve gevoelens en war medische klachten.

Ik vermoed dat deze combinatie er voor heeft gezorgd dat ik sinds een week mijn suis geluiden harder zijn en heb een nieuw geluid. Heeeeel hoog geluid wat meer van achter in mijn hoofd komt. Lijken meer schokjes maar dan in de vorm van hele hoge suisjes,piepjes. En dan ben ik toch weer van slag , gefixeerd op de geluiden en dat maakt het weer erger. De vicieuze cirkel. Heb, wat absoluut niet mag bij tinnitus , toch mijn oren laten uitspuiten omdat ik zo een oorpijn had , mijn eigen dokter met vakantie is en bij de vervangende dokter ze alleen uitspuiten. Toch tegen beter weten in gedaan. Niet slim maar pijn is weg en nu maar hopen dat ik er niks naars aan overhoudt. Verder ga ik as dinsdag naar de fysio. Veel last van nek, kraakt als een gek.

En belangrijkste, moet het weer accepteren. Rust nemen, geen stress en toch proberen te slapen. Vannacht gelukkig 7 uurtjes na paar nachten paar uurtjes.

Verder ademhalingsoefeningen en juist dan luisteren naar mijn geluid en het omarmen hoe moeilijk dat ook is. Dat is echt de enige remedie. Laat je niet gek maken door dure boekjes of weet ik veel wat. Accepteren ,,niet in paniek raken en geluid als vriend is is echt de gouden combinatie. Is heel moeilijk. Kan mij daar op dit moment ook even niks bij voorstellen maar er continu mee bezig zijn maakt het 10 keer harder.

Reageren
Reageer op: Constante pieptoon in mijn oren
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.