- Nick20 oktober 2025 om 22:01
Hallo!
Ik ben een man van 24 jaar en ik heb sinds een half jaar last van oorsuizen, ik heb het gevoel dat het voornamelijk in mijn rechteroor zit na het gebruik van een oorspray in verband met een verstopt oor. Ik ben naar de huisarts geweest die dacht dat het trommelvlies van mijn rechteroor licht ingetrokken was en ben doorgestuurd naar de KNO-arts. Deze zag geen ingetrokken trommelvlies, wel zaten mijn oren verstopt en heeft ze deze uitgezogen. Vervolgens heeft ze een gehoortest en tympanogram laten afnemen. Mijn gehoor was prima, uitstekend zelfs en dit waren de gegevens van het tympanogram (foto ook toegevoegd)Frequentie: 226 Hz
Rechts:
Volume: 0,93 ml
Druk: –11 daPa
Compliance: 0,39 mlLinks:
Volume: 0,91 ml
Druk: –16 daPa
Compliance: 0,35 mlMijn KNO arts zei dat mijn klachten waarschijnlijk komen door een nauwe buis van Eustachius en heeft mij een neusspray voorgeschreven. Dit was een half jaar geleden en de klachten zijn niet echt verminderd. Zijn er misschien zorgprofessionals op dit forum die een andere conclusie hebben op basis van dit verhaal of advies voor vervolgstappen/onderzoek?
Bijlagen:
3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
21 oktober 2025 om 18:39Ik ben geen KNO arts…
Reageren
Ik neem aan dat je een corticosteroid houdende neusspray hebt gehad (Momentason, Beclomethason, Fluticason..)?
En voldoende lang (> 3 weken) hebt gebruikt?
Oorsuizen is een moeilijk, bijna niet behandelbaar probleem…
Als je klachten houdt: vraag eens een tweede mening! (door een KNO arts)
Peter (huisarts)
21 oktober 2025 om 18:39Ik ben geen KNO arts…
Reageren
Ik neem aan dat je een corticosteroid houdende neusspray hebt gehad (Momentason, Beclomethason, Fluticason..)?
En voldoende lang (> 3 weken) hebt gebruikt?
Oorsuizen is een moeilijk, bijna niet behandelbaar probleem…
Als je klachten houdt: vraag eens een tweede mening! (door een KNO arts)Nick23 oktober 2025 om 19:50Bedankt voor uw reactie! Ik heb inderdaad zo’n neusspray gebruikt voor ongeveer 6 maanden nu. Ik zal eens gaan kijken naar een tweede mening van een andere KNO-arts, bedankt!
Reageren