Home / Keel, neus & oren / Non-allergische rinitis?
Het slijm dat oorspronkelijk enkel in mijn neus zat, is beginnen doorlopen naar mijn luchtwegen. Oorontstekingen, witte angine, longontstekingen, de ene sinusitis na de andere... Het slijm loopt langs mijn keel naar mijn longen. Ik hoest dag in en dag uit, word ‘s ochtends wakker van vastzittend slijm, heb al eens puur slijm staan overgeven,.. Ik kan er gewoon echt niet mee leven. Onlangs hebben ze ook astma vastgesteld die er gekomen is door mijn neusaandoening. Ik kan mij er niet bij neerleggen dat ik plots non-allergische rinitis heb gekregen en dat ik maar de rest van mijn leven moet leven met een neusspray, een hoest en astma.
Dit heeft mentaal een zwaar effect (schaamte bij onbekenden, maar zelfs in mijn relatie.. probeer maar eens romantisch te zijn terwijl je voortdurend snot uit je neus hebt lopen..) maar ook lichamelijk weegt het door.
Is er iemand die zich hierin herkent en die weet wat het zou kunnen zijn? Hoe ik het kan oplossen?
De dokter blijft maar neussprays, sinutabs en siroopjes voorschrijven om de symptomen te onderdrukken, maar ik wil dat de oorzaak wordt aangepakt :’( alleen vinden ze de oorzaak niet.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!