Zoeken Vraag het forum

Tinnitus erger door verkoudheid, ik word gek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jelle

Ik heb inmiddels al zes weken last van een rode geïrriteerde gehoorgang. Mijn oorsuizen zijn in deze periode erger geworden, iets waar ik mezelf helemaal gek over zit te maken. Inmiddels heb ik een oorkweek laten afnemen en ben ik aan het wachten op de uitslag.

Kan mijn Tinnitus (die ik eerst nooit als irritant ervoer) bij goede medicatie weer terugkeren naar het ‘normale’?

John (moderator)

Hoe meer gek je je daarover maakt, hoe langer en erger je er last van zult hebben.

Reageren
    Jelle

Ja ik weet het, maar zelfs als ik het probeer te negeren en rustig ben overstijgt het geluid wel veel dingen. Dus mijn vraag was: trekt dit weer bij als mijn rode geïrriteerde gehoorgang straks weer rustig is en ik weer beter kan horen?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou zeker invloed kunnen hebben

Reageren
    Jeroen

Ik was vandaag bij de huisarts, en die gaf aan dat mijn trommelvlies wat dof was. Ben vergeten te vragen wat dat betekent. Kan iemand mij dat vertellen en ook wat er tegen te doen is?

Reageren
    John (moderator)

Daar zou je een neusspray voor kunnen krijgen. Er zal wat vocht achter het trommelvlies zitten . Maare dat is niet zo raar bij een verkoudheid

Reageren
    Jeroen

Mijn huisarts heeft helemaal niks gezegd over een neusspray. En ook niet dat er vocht achter het oor zit. Mijn KNO-arts vorige week trouwens ook niet. Dus vandaar dat ik het me afvroeg

Reageren
    John (moderator)

Het kan ook zijn dat je trommelvlies wat ingetrokken is. Dat gaat dan vanzelf weer over

Reageren
    Jeroen

En wat houdt dat precies in?

Reageren
    John (moderator)

Dat de druk in het oor iets anders door de verkoudheid

Reageren
    Jeroen

En daar hoef ik dus niks voor te gebruiken?

Reageren
    John (moderator)

Nee, niet nodig

Reageren
    Jeroen

Hoe lang kan dat ongeveer duren?

Reageren
    John (moderator)

Daar kan ik je zo geen antwoord op geven.Eerst moet de verkoudheid helemaal weg zijn

Reageren
    Jeroen

Dank voor het snelle reageren!

Reageren
Reageer op: Tinnitus erger door verkoudheid, ik word gek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.