Tinnitus erger door verkoudheid, ik word gek

Ik heb het al jaren (20) en telkens als ik een griep heb giert het door mijn hoofd. Als ik mijn ogen draai of mij hoofd krijg ik een oplawaai. Maar ik weet dat het over gaat, het is paradoxaal en niet gemakkelijk maar hoe minder je je er van aantrekt hoe zachter het wordt, maar het gaat nooit meer over.

Reageer

Ook ik heb tinnitus. Overgehouden van een ernstig verkeersongeluk, met hersenschade. Maar nu ben ik ruim een week verkouden, heb ook last van hooikoorts, en nu al een week oorsuizen, zeker 5x zo erg als normaal. Ik hoop echt dat het een keer minder wordt. Ik gun dit niemand.

Reageer

Ik denk dat ik dit ook heb nooit gecontroleerd maar ik ga ervanuit. Ik ben 16 en heb al ontiegelijk lang oorruis. Nu ik verkouden ben heb ik er zoveel meer last van. Weet iemand of ik hier nog iets mee kan of moet? En of ik hiermee moet leven al is dat mij al lang gelukt. Ik heb ook al lang last van stress misschien dat stress het erger maakt. Heb op het moment vooral last van 1 oor.

Reageer
    • Hoi hoi... ik was ook altijd bang dat t gepiep na de verkoudheid erger zou blijven. Of wanneer ik ergens was met b.v. harde muziek Bij adelante in hoensbroek heb ik een blootstellingstherapie gevolgd. Dat heeft hierbij wel geholpen. Ook heb ik al jaren een ventilator op t nachtkastje staan.
    Reageer

Inmiddels 4jr later, hoe is het nu met jou? Ik ben hier terecht gekomen, omdat mijn tinnitus in de winter ook erger lijkt te worden, en ik zocht op internet naar oplossingen of gelijke verhalen, en hier ben ik. Terwijl ik jouw bericht lees weet ik precies hoe jij je voelt, dezelfde anxiety bekroop me meteen. Het is moeilijk uit te leggen hoe intens die anxiety en onrust is aan iemand die het nooit heeft meegemaakt. Dat er in 2018 weinig op is gereageerd vind ik heel tot voor je, je zocht houvast. Hoe vaak ik ook heb meegemaakt dat het op een af gaat met tinnitus, verlies ik ook altijd weer mijn 'cool' als het geluid verandert cq sterker wordt. Zoals nu weer, deze herfst. Ik ben gisteren ook maar gaan slapen met natuurgeluiden, terwijl ik meteen denk dat een telefoon vlakbij mijn hoofd mogelijk een negatief effect zal hebben op de tinnitus. Ik probeer me in elk geval door deze herfst en winter te slaan, ik weet nl dat er weinig aan te doen valt, behalve niet nog meer stress opwerpen, want dat heeft negatief effect op de tinnitus, en dan ook nog de winter door, want in deze periode heb ik altijd een opspelend rechteroor en sinds een hardnekkig virus in maart 2020 heb ik meer last van dikker slijm en zit mijn oor vaker dicht. Heel claustrofobisch raak ik daarvan. Maar ik wil geen medicatie slikken behalve supplementen. Volgens mij is het het beste om zo gezond mogelijk te leven en proberen niet té verkouden te worden, je zwakke plekken te beschermen.

Ik weet dat er geen andere oplossing is. Toch zoek ik wel najaar weer......

Reageer
Reageer op: Tinnitus erger door verkoudheid, ik word gek
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief