tandor help

ik hoor sinds een aantal weken een piep in mijn rechteroor. dit begon toen ik een aantal weken geleden verkouden wakker werd. me oor leek toen verstopt, maar dat gevoel werd steeds minder. omdat ik dacht dat het misschien nog steeds verstopt zat (soms voelt het nog zo) hebben ze het vrijdag uit laten spuiten, maar er kwamen alleen vliesjes uit me oor en toen ze keken maar konden ze niks vinden in mijn beiden oren. mijn huisarts zei me dat dit misschien gehoorbeschadiging kan zijn en dat ik naar de audicien moet om een test te doen? maar ik twijfel of het hier wel iets mee te maken heeft. wat kan ik nu het beste doen?

Reageren

Laat in ieder geval een test doen. als daar niets uit komt, Ga dan naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de KNO-arts

Reageren

Gister de hoortest laten doen , uitslag ongeveer gemiddeld voor man van 20, klein dipje, niet zeker door gehoorschade, misschien nog door verkoudheid van paar weken terug, oren hobbelen daar achteraan zei ze.

Nu heb ik het volgende probleem: zaterdag ga ik een aantal dagen weg, en ik mijn huisarts kan ik dus pas volgende week vrijdag zien omdat hij vandaag en morgen vol zit. Die piep in mijn rechteroor lijkt af en toe erger te zijn geworden na het uitspuiten, eerder daarvoor leek het alsof mijn rechteroor een beetje pijn deed, en gisteravond leek het alsof mijn neus verstopt zat en ik weer verkouden word, en hoorde ik tijdens het slapen en extra geluid, een lagere. Toen ik vanmorgen wakker werd zat me neus nog steeds een beetje verstopt en lijkt het alsof ik een hogere piep ergens in mijn linkeroor hoor. Ik denk dat misschien neusdruppels met xylomethazoline mij kunnen helpen, of dat het misschien vocht achter het trommelvlies kan zijn wat die piep veroorzaakt? Audicien zei alleen dat oren schoon zijn en dat ik een smalle gehoorgang heb en volgens mij dat trommelvlies daardoor niet te zien was.

Moet ik nu proberen een afspraak te maken met een andere huisarts voor zaterdag om dit allemaal te bespreken en kan ik gwn die neusdruppels proberen??

Help!!

Reageren

je kunt de neusdruppels gewoon proberen....

Reageren

ik zou neusspray nemen

Reageren

ik heb het middel om ca. 15h genomen, wanneer kan ik het weer nemen? en moet er echt 8-10 uur tussen zitten voor de volgende dosis? dan wordt 3x per dag wel moeilijk en op de verpakking staat zelfs 4-6x per dag max.

Reageren

Dan neem je een keer minder. Zorg wel dat je de rest van de kuur goed gebruikt

Reageren

Tandor, donderdag heb ik 2x gebruikt, vrijdag (gister) 3x en vandaag 1x gebruikt, piep is niet weg, wel is mijn neus al een tijdje niet meer verstopt, maar ik moet gwn de kuur van 5 dagen afmaken toch?

ook hoor ik nu piepjes in mijn linker als rechteroor. en ook verschillende soorten. het lijkt alsof het steeds erger wordt. ik begin een beetje wanhopig te worden. kon hier vannacht heel slecht door slapen,  zou een aantal dagen weggaan, maar dat heb ik geannuleerd.

ook het leek gisteravond toen ik in bed lag dat er een heel klein beetje vocht uit me oren kwam. zou het vocht achter mijn trommelvlies kunnen zijn?

Reageren
    Reageren

gewoon de kuur afmaken en even geduld hebben

Reageren

Ik zou dat nog maar even niet doen. maak nou maar eerst eens even de kuur af

Reageren

heb de kuur afgemaakt, maandag was mijn laatste dag, dinsdagochtend leek ik de piep minder te horen bijna alsof het over was, maar gisteren ben ik naar het strand geweest en kreeg ik water in mijn oren, ik kreeg het er toen niet direct uit maar na een tijdje voelde het alsof er niks meer inzat maar die piep is sinds gisteravond wel weer harder geworden...

kan ik nu veilig die technieken proberen uit mijn vorige linkjes voor ik naar de huisarts ga?

Reageren

Dat zou je kunnen doen

Reageren

Tandor, ik kon vandaag eindelijk bij een huisarts terecht. Ik heb mometasonfuroaat sandoz microgram voorgeschreven gekregen.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: tandor help

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe