Zoeken Vraag het forum

Heftige keelontsteking met aften

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mona

Ik ben op zoek naar lotgenoten en advies.

Ik sukkelde al enkele maanden met zware verkoudheden en infecties. Antibiotica en cortisone genomen, maar dit sloeg niet aan. Sinds woensdag dan een heftige keelontsteking gekregen, amandelen stonden helemaal dik met bloed en witte plekken. Vanaf vrijdag kwamen er grote aften in mijn keelholte en was het niet meer te houden van de pijn. Eten en drinken ging niet meer. Ook praten ging moeilijk. Die middag naar de dokter gegaan en zat die avond bij de KNO. Een redelijk hoge dosis Augmentin antibiotica voorgeschreven gekregen en paracetamol in combinatie met ibuprofen en ontstekingsremmers. Helaas werd de pijn alleen maar erger zaterdag en zondag en heb ik sinds zondag dan groen licht gekregen om het even verder te doen met morfine pijnstillers. De aften zijn enkel gegroeid, zitten nu ongeveer op een grootte van 1-1,5 vierkante centimeter. Ik ben momenteel dus ook niet in staat om naar de lessen te gaan en heb (nog steeds, zelfs met morfine) veel pijn. Eten gaat gelukkig wel al terug, maar heel voorzichtig en niet te veel. Praten gaat nog steeds niet.

Aangezien dit al mijn 4de-5de keelontsteking dit jaar is heeft zowel de HA als de KNO het advies gegeven mijn amandelen eruit te laten halen. Dit gaat alleen niet als er zo’n infectie zit en daarvoor moet je 4 weken wachten na de laatste infectie. KNO heeft aangeraden om in die tussentijd rustig aan te doen, veel handen wassen, close contact met mensen te vermijden en weg te blijven bij zieke mensen omdat ik duidelijk heel vatbaar ben.

Ik vroeg me dus af of er nog lotgenoten zijn die iets soortgelijks hebben gehad en hun ervaringen, wat ik in die tussentijd het beste kan doen, hoelang het ongeveer duurt voor de antibiotica iets doet en wat ik nog kan doen tegen de pijn. Alvast bedankt voor de hulp.

1 reactie
    Reageren
    Jan

Hee mona ik heb precies het zelfde ik heb ook vaak keelontsteking ik heb mijn keelamandelen laten weg laseren maar steeds blijft die keelontsteking terug komen nu heb ik het toevallig weer broxil gebruikt nu is de ontsteking weg alleen zitten er blaren in me keel bij me amandelen wat ik nog over heb dan na de laser behandeling deze blaren geven mij koorts kan niet eten niet praten ik weet ook echt niet wat ik moet doen hoop dat mensen ook wat tips hebben

Reageren
Reageer op: Heftige keelontsteking met aften
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.