- Mike24 juli 2025 om 08:31
Mijn zoon, 17 jaar, kreeg 4 weken geleden last van zijn keel. Amandelen goed ontstoken. Dik , vuurrood en vol met witte puntjes. Ook koorts, moe, hoofdpijn en oorpijn.
Naar de huisarts , antibiotica kuur van 10 dagen en na dag 8 ging het wat beter.
Nadat de kuur was afgelopen ging het 2 dagen goed maar al snel kwamen alle klachten weer terug. Deze keer geen koorts maar verder waren zijn amandelen weer flink ontstoken , rood vol met witte puntjes en heel dik. Ook zijn lymfeklieren waren flink opgezet.
Weer huisarts, nu zwaardere antibiotica kuur van 5 dagen.
Pijn en zwelling werd minder tot zo goed als weg. Wel was hij niet pijn vrij. Nu 4 dagen later is de weer mis. Begon met keelpijn en dicht zittende oren en hele erge oorpijn aan 1 kant. Gisteren waren zijn amandelen weer rood en iets opgezwollen.
Net bij wakker worden kwam hij naar mij toe met idee dat hij moeilijk kan slikken. Schrok wel toen ik in zijn keel keek. Het is zo dik dat het lijkt of de amandelen bijna aan elkaar zitten .Zo maar weer huisarts bellen maar wat nu? Ze kunnen hem toch niet weer antibiotica kuur geven. Zou de 3de zijn in een kleine maand. Werkt duidelijk niet. Amandelen eruit lijkt mij toch wat eruit gaat komen maar dat zal ook niet al morgen kunnen. Maar arme joch kan toch niet zo weken doorgaan? Helemaal niet met deze zwelling.
Ga t er toch even bij melden, hij heeft epilepsie en slikt daar ook tabletten voor. Zal wel niks met dit gedoe te maken hebben maar meld t toch naar ff.
Groetjes van een iets wat bezorgde vader.
6 reactiesReagerenMike24 juli 2025 om 08:37Ow ja 2 ding nog. Hij heeft al bloed laten prikken voor pfeiffer. Was nu niet het geval. Wel konden ze zien dat hij in het verleden pfeiffer heeft gehad , blijkbaar toendertijd zonder klachten.
ReagerenSuus24 juli 2025 om 08:57Koppel het terug naar de huisarts, die kan een spoed verwijzing naar de KNO arts geven, als dat nodig zou zijn.
ReagerenMike24 juli 2025 om 19:06Zware oorontsteking en mega opgezwollen amandelen. Bijna aan elkaar. Maar hij heeft toch weer een antibiotica kuur. Deze is ook gericht op het oor. 7 dagen met evt verlenging. Kan zijn dat devotie 2 en niet sterk genoeg waren en niet lang genoeg.
Gelukkig heeft hij nog geen koorts. Dat is mijn grootste nachtmerrie ivm zijn epilepsie. 2x aanval gehad laatste 2 jaar, 2x tijdens koorts.
ReagerenMike24 juli 2025 om 19:07Zware oorontsteking en mega opgezwollen amandelen. Bijna aan elkaar. Maar hij heeft toch weer een antibiotica kuur gekregen. Deze is ook gericht op het oor. 7 dagen met evt verlenging. Kan zijn dat de vorige 2 en niet sterk genoeg waren en niet lang genoeg.
Gelukkig heeft hij nog geen koorts. Dat is mijn grootste nachtmerrie ivm zijn epilepsie. 2x aanval gehad laatste 2 jaar, 2x tijdens koorts.
ReagerenMike24 juli 2025 om 19:07Zware oorontsteking en mega opgezwollen amandelen. Bijna aan elkaar. Maar hij heeft toch weer een antibiotica kuur gekregen. Deze is ook gericht op het oor. 7 dagen met evt verlenging. Kan zijn dat de vorige 2 en niet sterk genoeg waren en niet lang genoeg.
ReagerenMike3 augustus 2025 om 11:43Update . Mijn zoon was afgelopen donderdag klaar met zijn 3de antibiotica in 4 weken tijd.
Helaas ook nu na 2 dagen weer keelpijn en amandelen weer dik , klein beetje wit uitgeslagen.
Het gaat steeds 2 dagen goed na de antibiotica maar dan is t weer mis.Wat gaat er nu gebeuren?
Morgen maar weer bellen met de ha. Kan hij spoed afspraak krijgen bij kno arts? Ik vrees voor hem dat de enige optie , verwijderen amandelen zal zijn.
Toch baart ons dat ook wat zorgen. Hij heeft epilepsie. Hoe gaat dat met narcose en evt koorts en vreselijke napijn .
Hij heeft 2x een flinke epileptische aanval gehad en 2x was dat bij koorts.
Maar is het normaal dat zijn amandel/keelontsteking na 1 maand maar niet over gaat. Ja 2 daagjes na antibiotica kuur en dat al 3x.
Blijft maar terug komen.
Reageren