Vermoedelijk hyperthyroide door medicatie

Ik heb onlangs een kuur gekregen, Clioquinol, 750mg per dag 10 dagen lang. Nu is de kuur voorbij maar voel me benauwd, misselijk, beroerd, trillerig, paniekerig en heb vrij vaak ontlasting op een dag, ook voelt mijn keel nogal aanwezig.

Nu las ik dat het hyperthyroide kan veroorzaken als bijwerking, maar lees ik nergens hoelang dit kan aanhouden. Is dit tijdelijk, kan ik het afwachten of moet ik binnenkort langs de huisarts?

Zijn er misschien manieren om de jodium uit je lichaam te krijgen, door veel water te drinken oid?

Reageren

Als het van de medicatie is, dan is het een tijdelijk verschijnsel

Reageren

Bedankt, dan wacht ik uit.

Zijn er trouwens gevaren aan gebonden? Verstikking oid? Het kan zeer benauwd aanvoelen.

Reageren

Nee hoor.Het voelt vooral vervelend

Reageren

Ik zou wel contact opnemen met de huisarts voor deze klachten

Reageren

Als je last hebt van parasieten is een medicijn wel slim. Wel zorgen medicijnen veelal voor tekorten aan diverse voedingsstoffen in je lichaam. Antibiotica werken verstorend op je darmflora; dit soort medicatie misschien ook. Dan kan het zinvol zijn om je lichaam te helpen weer te herstellen.

Reageren

Bedankt voor de antwoorden, jammer dat de huisarts dicht is op koningsdag, zal maandag wel eens even bellen. Merk dat de klachten al sinds maandag fors aan het afnemen zijn, maar blijft toch zeer vervelend. Al helemaal aangezien ik al een jaar in gevecht ben met de parasiet.

En met aansterken, is het dan aan te bevelen om probiotica in te nemen? Er zijn namelijk zoveel soorten dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Reageren

gebruik Yakult....goedkoop en effectief Of griekse yoghurt

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Vermoedelijk hyperthyroide door medicatie

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe