Zoeken Vraag het forum

Kans cholesteatoma door ingetrokken trommelvlies?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Coen37

Ik ben iets langer dan een maand geleden bij de KNO-arts geweest omdat mijn linkeroor dichtzat en ik het oor zeer moeizaam kon klaren. Ik had ook een piepje in het oor. Het bleek dat ik veel oorsmeer had in het oor en dat ik in het oor een ingetrokken trommelvlies had.

Ik kreeg opnieuw een neusspray met corticosteroïden, die de neusslijmvliezen in mijn neus kleiner zou maken (ik gebruikte deze al 2 maanden door de huisarts). Door een allergie was de neusslijmvlies in mijn linker neusgat groter geworden en kon ik nauwelijks meer ademen door die kant.

Echter heeft de neusspray niet geholpen voor mijn oor. Ik heb soms pijn in mijn oor (gevoel van druk, als in vliegtuig).

Nu hoorde ik van iemand dat een ingetrokken trommelvlies kan zorgen voor iets als een cholesteatoma. Ik maak me er erg zorgen over dat dat bij mij ook het geval is omdat ik pijn heb in mijn oor, er veel oorsmeer zit in dat oor (meer dan in rechteroor) en ik een licht piepje heb in het oor.

Hoe groot is de kans dat een ingetrokken trommelvlies zorgt voor een cholesteatoma? En hoe lang duurt het normaal voordat dit zich vormt? Zou het kunnen dat de KNO-arts dit gemist heeft of dat het zich later heeft gevormd?

Over 2 weken moet ik terugkomen bij de KNO-arts, maar was benieuwd hoe groot de kans was dat een ingetrokken trommelvlies zorgt voor een cholesteatoma. Ik weet niet hoe lang ik al een ingetrokken trommelvlies heb.

Ik ben een jongen van 17 jaar. Verder heb ik geen gezondheidsklachten. Heel erg bedankt voor jullie antwoord alvast!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou niet gemist zijn door de KNO-arts. Het kan zich in zo’n korte tijd ook niet ontwikkelen. Bespreek het over 2 weken met de KNO-arts

Reageren
Reageer op: Kans cholesteatoma door ingetrokken trommelvlies?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.