Hallo Margriet,
Wat voor pijn ervaart u precies in de maag? Ikzelf heb soms pijn met bewegen en soms met diep inademen. Trekt soms ook door naar de zijkant. Ik ervaar al maanden een stressvolle periode, waardoor de huisarts denkt dat het daar vandaan komt. Ik heb bloed laten prikken, een echo van de bovenbuik gehad (konden alleen alvleesklier niet goed zien) en ontlasting ingeleverd om te testen op de maagbacterie. Dat was allemaal gelukkig inorde, maar net zoals u maak ik me toch zorgen. Op internet zoeken is geen goed idee, daar staan de meest enge verhalen op. Maar ik betrap mezelf er ook op, want je wilt graag weten waar de pijn vandaan komt. Hoelang slikt u de maagbeschermer al? Bij mij duurde het 4 weken voordat de pijn weg was. Toen afgebouwd en gestopt en 3 weken later weer begonnen ivm terugkerende pijnklachten. Ik slik 20 mg omeprazol, maar ervaar ook nog dagelijks pijn. Ik probeer vooral meer te rusten en toch op de voeding te letten en hopen dat dat helpt. Anders wil ik graag een afspraak bij de mdl arts. Het is goed dat u al een afspraak ingepland heeft staan. Hebben ze bij u ook bloedgeprikt?