Home / Is dit kanker? / Weken aan het hoesten
Hallo!
Ik ben sinds een week of 10 behoorlijk aan het hoesten, waarbij ik veelal wit/doorzichtig slijm ophoest. Ik heb daarvoor geen griep o.i.d. gehad, wel heb ik verschillende allergieën voor o.a. huisstofmijt en hooikoorts. Ik ben snel buitenadem als ik bijvoorbeeld de trap oploop (conditie is 0).
Ik ben moe, maar heb het wel heel druk gehad de afgelopen tijd. Verder niets afgevallen of verminderde eetlust.
Ook heb ik sinds die tijd al last van een pijnlijke plek rondom de ribben, waarschijnlijk komt dit door het hoesten maar toch ben ik bang.
Ik weet dat de kans klein is dat dit kanker gaat zijn, maar ergens blijf ik me hier wel zorgen over maken. Ik snap dat dokter.nl me geen diagnose kan geven, ik zoek eerder geruststelling, denk ik.
[quote]wel heb ik verschillende allergieën voor o.a. huisstofmijt en hooikoorts.[/quote] Je geeft zelf al de verklaring voor je klachten.
De pijnlijke plek bij je ribben komt dus inderdaad door het vele hoesten. Dat zijn tussenribspieren die daarop reageren. Eigenlijk dus allemaal logische klachten die passen bij de allergieën.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!