- Pieter12 juni 2013 om 18:35
Hallo allemaal, ik ben Pieter en ik zit met een probleem.
Ik heb al 3 weken last van een zwakke, drukkende hoofdpijn. Ik nam aan dat dit spanningshoofdpijn is sinds mijn nek en rug ook pijn deden.
Maar dit is het raren, ik heb nu al een dag last van het gevoel ofdat ik in een vliegtuig zit. Mijn horen zitten dicht en mijn keel ook, net ofdat ik vlieg of hoog zit.
Ik maak me nu dus ontzettend zorgen, kan iemand mij helpen?
14 reactiesReagerenAnoniem12 juni 2013 om 18:44Hai, als je een paracetamol neemt, gaan je klachten dan over?
ReagerenAnoniem12 juni 2013 om 18:45Ik heb spanningshoofdpijn
Reageren
http://www.thuisarts.nl/spanningshoofdpijn/ik-heb-spanningshoofdpijnPieter12 juni 2013 om 19:01Nee, Medicatie helpt niet, maar ik moet zeggen dat ik de hele dag moet zitten en daardoor kramp in mijn nek krijg.
Ik heb echt gewoon nu pijn in mijn oren + soort druk (zoals vliegtuig) en ik moet daardoor steeds veel boeren.
ReagerenIk12 juni 2013 om 19:05Veel computerwerk?
ReagerenPieter12 juni 2013 om 19:09Ja, ik doe veel aan computer werk.
ReagerenIk12 juni 2013 om 19:12Vind je je baan leuk? Sta je onder grote druk? Leef je verder gezond, sport je een paar keer per week?
Groetjes
ReagerenPieter12 juni 2013 om 19:15Ja, ik vind mijn baan leuk en sta niet onder druk.
Ik leef gezond en sport 1 keer per week.
Kan druk in je oren door spanningshoofdpijn komen of…?
ReagerenLola12 juni 2013 om 19:17Hai, spanningshoofdpijn kan veel vreemde klachten geven, maar als jij je werk leuk vindt, niet onder druk staat en voldoende beweegt, hoe kom je dan aan spanningshoofdpijn?!
ReagerenKim12 juni 2013 om 19:18Drink je vaak energydrankjes? Red Bull en dat soort troep?
ReagerenPieter12 juni 2013 om 19:20Nu je het zegt, ik heb vanmiddag nog 1 op maar dat is de eerste in 2 maanden ofzo.
Spannings hoofdpijn kan ook door spieren komen, niet alleen door stress. Spanning, zoals spanning op je spieren.
ReagerenTara12 juni 2013 om 19:27Zit je wel ergonomisch? Goede stoel, juiste hoogte van je bureau? Zit je niet op de tocht? Slaap je misschien met oordopjes ‘s-nachts? Misschien eens je oren laten uitspuiten? Ik probeer ook maar mee te denken…
ReagerenPieter12 juni 2013 om 19:30Ik heb pas last van mijn oren voor 1 dag, ik weet niet of het morgen over zal zijn of niet maar mijn hoofdpijn ligt denk ik zelf aan mijn stoel want dat heb ik nou al heel lang.
ReagerenAnoniem112 juni 2013 om 19:41Lees ook:
Hoge spierspanning verminderen
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Spieren-pezen-botten-gewrichten/251682-Hoge-spierspanning-verminderen.htmlBram18 juni 2013 om 10:02Ik zou me maar niet teveel zorgen maken. waarschijnlijk is er sprake van een virusinfectie die de klachten heel goed kan verklaren.Het vliegtuig gevoel komt door niet optimaal functionerende buizen van Eustachius die de druk op de oren beïnvloeden en dit gevoel kunnen opwekken. Ik verwacht dat het na enige weken over is.
Reageren