- Bezorgd3 februari 2019 om 20:49
lieve mensen. Sinds een paar maanden heb ik soms pijnscheuten in mijn hoofd. Soms links, dan rechts, dan achterhoofd etc.. ik heb niet veel last van hoofdpijn maar vandaag dus terug wel. Ik ben een piekeraar. Nu ben ik bang dat het een hersentumor is ofzo. Ik voel me zo angstig en weet me geen raad. Ik ga morgen naar de huisarts bellen. Ook heb ik hyperventilatie. Dus heb symptomen als duizeligheid etc maar niet altijd. Maar nu vandaag met die hoofdpijn ben ik bang dat er een link is met iets ergs. Wil nog zoveel bereiken ben zo bang :(. Wat kan het zijn? Het zijn niet echt heel pijnlijke scheuten in mn hoofd, maar ze zijn er wel en het is stekend en dat baart me veel zorgen. Het duurt telkens een second of 3 en dan is t weer weg. Moet ik me zorgen maken? Het is er om de paar maanden eens. Dan is t weer weg. Mss is het stress gerelateerd weet ik veel. Ik heb geen medische kennis waardoor ik snel naar de internet grijp. Help me iemand aub
8 reactiesReagerenBezorgd3 februari 2019 om 20:55ohja afgelopen week ben ik op spoed beland door duizeligheid. Was zo bang dat ik toch maar naar de spoed ben geweest. Na kleine neurologische oefeningen  bleek alles goed, en ook mijn bloed is getrokken om naar de ontstekingswaarden te zien. Alles zag er goed uit. Geen infectie te bespeuren. Maar ben zo bang van iets anders ofzo. Moet ik een mri scan aanvragen?
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2019 om 21:34Dat zijn toch echt stress/angst klachten . Met een hersentumor heeft dat helemaal niets te maken
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2019 om 21:38Wil over je angsten/klachten praten? Advies of gewoon een vertrouwelijk gesprek? Of hulp op het moment dat je een paniekaanval hebt?
Vraag dan om meer info en stuur een mailtje naar:
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2019 om 21:40Je hebt geen MRI nodig. Je zou met een psycholoog moeten gaan praten over je angsten
ReagerenBezorgd3 februari 2019 om 21:54maar beste tandor vanwaar komen die pijnscheuten dan in me hoofd? Die komen en gaan telkens 3 seconden ofzo. En hadden ze het dan aan de ontstekingswaarden kunnen zien? En thanks voor de doorverwijzing ik ga ze zeker mailen.
ReagerenJohn (moderator)
3 februari 2019 om 22:25Dat kan een vorm van spanningshoofdpijn zijn
ReagerenAlias3 februari 2019 om 22:33Ik heb dezelfde klachten als jij, maar leef nog steeds.
Er is grote kans dat de klachten stress gerelateerd zijn of door een verkeerde houding komen.
Bij mij komt het door een verkeerde houding. Aangezien ik het op kantoor vaak koud heb kan ik niet ontspannen. In de zomer ben ik altijd blij als ik in mijn zonverwarmde auto stap. Dan ontspant mijn hele lichaam. Als ik erg veel last heb en merk dat het lichamelijk teveel wordt, dan ga ik een poosje in een warm bad liggen. Dan kan je hele lichaam even gewichtloos ontspannen. Ook ga ik eens in de maand of twee naar een masseur, daarna een warme douche en een uurtje slapen. Soms geeft je lichaam gewoon aan dat het even genoeg is. Dan hoeft er niet altijd iets ergs te zijn.
ReagerenBezorgd3 februari 2019 om 23:20hmm oke, dan hoop ik dat het niet ergs is. Heb net ademhalingsoefeningen gedaan en de hoofdpijn is flink minder geworden. Verder gebruik ik de ‘breathing app’ een hele goede app die werkt als een kalmeerpil bij me. Een aanrader voor iedereen
Reageren