- Anoniem12 november 2025 om 13:38
Beste,
Ik ben wat ongerust, ik heb sinds een paar dagen hoofdpijn aan de rechterkant en als ik buk of nies voel ik het even bonzen. Het gaat wel beter na een paar minuten.
Nu sinds vandaag voel ik me af en toe wat licht in het hoofd en begin ik bang te worden voor een hersentumor/aneurysma.Ik ben 33 jaar.
De huisarts kan ik pas volgende week naar toe.
zijn mijn angsten terecht of wat ver gezocht ?3 reactiesReageren
Peter (huisarts)
12 november 2025 om 18:14Ik probeer altijd eerst de “normale” oorzaken af te vangen. Weet je je bloeddruk bijvoorbeeld? Ben je verkouden? Bekend met migraine?
Reageren
Weet dat in de huisartsenpraktijk van de 1000-5000 hoofdpijnpatienten er maar 1 een hersentumor heeft..Anoniem12 november 2025 om 18:31Dag Peter,
Bedankt voor je antwoord.Mijn bloeddruk is bij elke controle 12/8 ongeveer, dus nooit te hoog of te laag.
Mijn neus is al heel wat jaren niet volledig open.
Migraine heb ik nog niet gehad.De hoofdpijn is ook niet altijd aanwezig. Gewoon het feit dat dit erg bonst na niezen of hoesten baart mij wat zorgen.
Ben ook wat licht in hoofd soms maar in vermoed dat stress daar ook mee te maken heeft.Ik heb niet vaak hoofdpijn vandaar een beetje de paniek.
Reageren
Peter (huisarts)
15 november 2025 om 17:24Hoofdpijn na niezen/hoesten kan net zo goed ook met spierspannings verhoging te maken hebben! Als de basisspanning al hoog is en je deze spieren dan ook met niezen extra sterk aanspant kan dat hoofdpijn geven.
Reageren